Direktlänk till inlägg 9 september 2012

2012-09-09

Av Julia Eriksson - 9 september 2012 12:12

"Smalare" Starkare! Roligare! KOM I DITT LIVS FORM"
-Dieten som får kilona att rasa
-Test: Hitta träningen för din kropp 
Detta är några av huvudrubrikerna som tidingen ToppHälsa har på sin omslagsbild på deras senaste nummer.

Jag har under olika tillfällen under de senaste åren prenumererat på olika hälsotidningar, bland annat tidningen Må bra, för jag har alltid varit intresserad av hälsa, men jag har aldrig känt att dessa tidningar har gett någon utdelning. Jag har läst om olika dieter som är "inne" just nu och olika träningsformer som Hollywoods kändaste använder sig av men det är mest något som jag skummar förbi  fram tills nu. Jag känner att jag har blivit mer intresserad av olika dieter och deras påverkan på människokroppen.
Mina föräldrar kör med dieten LCHF och min syster och jag kör med Viktväktarna vilket vi trivs väldigt bra med. Mina föräldrar har sagt flera gånger att de har aldrig ätit godare och de kommer med största sannolikhet att fortsätta med LCHF resten av livet. Själv föredrar jag Viktväktarna då du får äta allt, men i måttliga mängder. Du får en begränsning men kan ändå äta godis eller ha grädde i såsen, det du måste vara strikt med det är att räkna och pricka av hur många points du har kvar när du ätit någonting och även vara noga med pointsantalet när du lagar mat, vilket kan vara sjukt drygt ibland. Det finns olika Viktväktar-kokböcker där de har räknat ut pointsantalet åt dig, men det är också väldigt roligt att uppfinna en egen maträtt. 

Om vi återgår till tidningen ToppHälsa så har jag spenderat tillfällen under helgen att läsa det senaste numret sida för sida och vissa saker är mer intressanta än andra som till exempel diettestet där jag fick svar på att jag ska använda mig av just Viktväktarna om jag vill gå ner i vikt.
En annan sak som var väldigt intressant var på sida 111 där rubriken lyder "Våga prioritera det du mår bra av!"
Denna sida handlar som Nordens största livsstilsmässa "Allt för hälsan",  inom hälsa som är i Stockholm 8-11 november.
Denna livsstilsmässa innehåller aktiviteter kring träning, motion, inre och yttre skönhet, tävlingar samt nyttig kost, över 200 seminarier och olika prova på aktiviteter. Detta är en mässa jag verkligen skulle vilja delta i! 
http://www.alltforhalsan.se/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Eriksson - 21 mars 2013 19:28

Jag har valt att starta en hälsoblogg som heter http://halsojojjo.bloggplatsen.se/I min hälsoblogg kommer jag att berätta min resa om hur jag ska gå ner 11kg och nå min drömvikt på 60kg. Jag kommer att ge tips både när det gäller motivation, träning ...

Av Julia Eriksson - 1 januari 2013 17:26

År 2013 ska jag göra något utanför min komfortzon.År 2013 ska jag göra saker för att jag har aldrig gjort dom förut.År 2013 ska jag tatuera symbolen för mitt stjärntecken till vänster om min högra skuldra.År 2013 ska jag förnya mitt CV för framtiden....

Av Julia Eriksson - 23 september 2012 15:51

För att komma ut till flera vill jag meddela här att jag säljer mitt skivbord på blocket för 150kr.http://www.blocket.se/gavleborg/Begagnat_skrivbord_i_tra_42828628.htm?ca=5&w=1 ...

Av Julia Eriksson - 13 september 2012 18:03

Allt för hälsa 2012 - Spotify gör träningen roligare.

Av Julia Eriksson - 5 september 2012 11:11

Det är nio månader sedan jag skrev ett inlägg på den här bloggen, delvis för att jag har tröttnat på att blogga och delvis för att det jag gör om dagarna berättar jag i telefon, via sms eller skriver på Facebook. Jag har börjar studera på Högskolan i...

Ovido - Quiz & Flashcards