Alla inlägg under mars 2010

Av Julia Eriksson - 29 mars 2010 21:36

Vad är det för en dag? är det en vanlig dag? nej det är ingen vanlig dag för det är Julias födelsedag HURRA HURRA HURRA!


  

  


  

  


Ett litet smakprov på vad jag fick för födelsedagspresenter!

Av Julia Eriksson - 28 mars 2010 13:43

Jag har målat en otroligt fin tavla på körsbärsblommor!

Jag började igår och avslutade den idag.


Jag har fått otrolig inspiration från någonstans och jag tror att en stor del av det har att göra med att jag känner ingen press. Jag ska inte måla en tavla som ska bedömmas av en lärare eller visas upp på en utställning. Jag målar utifrån känsla och då blir det bra.


  

Av Julia Eriksson - 27 mars 2010 17:27

Jag har nyss kommit hem från en shoppingtur i gävle med Sanne, Bea och Siri. Siri hittade en fantastiskt fin studentklänning, Bea hittade en jättesöt klänning och en vårjacka och Sanne hittade bland annat ett par öhängen och en randig tröja.

 

Jag hittade:

Födelsedagspresent till min syster

Födelsedagspresent till min pojkvän

En blommig klänning

Ett par limegröna pilotsolglasögon

Jeanslegging

Ett rosa linne

 

Jag handlade för sammanlagt 1197.50kr och då inkluderar det mat, bensin och parkeringsavgift. Jag är supernöjd med mina köp!

Imorgon blir det nästan att ta på sig den nya klänningen för min första födelsedagsmiddag!


Javisst ja! Jag gick runt i gävle och gav ut mitt CV också. Till ungefär 7 ställen tror jag och det inkluderar bland annat Waynes Coffee, HM och Indiska.

Av Julia Eriksson - 25 mars 2010 17:15


1. Grattis på 17 års dagen Emma ( dennis kusin)!

2.Det är våffeldagen

3. Jag har varit duktig och simmat idag.


  

Av Julia Eriksson - 25 mars 2010 14:21

Biljett till Muse-konserten den 21 Juli är nu bokad!!!!!

Av Julia Eriksson - 23 mars 2010 17:16

  


Jag har köpt mig Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet i pocketversion på engelska på Bokia för 64kr. Alice i Spegellandet är uppföljaren till Alice i underlandet och en del tycker nog att jag fuskar men jag lånade för ett tag sen Alice i underlandet på svenska och läste klart nästan hela boken och istället för att jag skulle läsa om från början och allt blir en upprepning, så började jag där jag slutade. Det är riktigt härligt att läsa på engelska och framförallt nyttigt! Det är speciellt roligt då det är en sådan härligt historia som just Alice i underlandet.

Av Julia Eriksson - 23 mars 2010 09:18

Nu när jag är arbetslös igen så måste jag hitta på någonting att göra om dagarna och till hjälp har jag mina föräldrar.

Idag har jag fått lite uppgifter att göra under dagen och det är:


Diska.

Kasta skräp.

Vattna blommorna.

Dammsuga mattan vid tvn.

Torka bordet i vardagsrummet.

Lägg på en duk i köket.

Laga till laxen.


Det känns skönt att ha saker att göra även om det är hushållssysslor.

Av Julia Eriksson - 23 mars 2010 09:11

På söndag börjar mitt födelsedagsfirande. Då kommer familjen Arleryd och ska fira mig och jag har nu bestämt menyn, för både söndag och den aktuella födelsedagen ( måndag ) då Sanne, Bea och förhoppningsvis Siri kommer.


Söndagsmeny:

Potatisgratäng och Kebabspätt

Rulltårtsbakelse ( rulltårta med hallonsylt toppad med grädde, chokladhjärta och riven choklad).


Måndagsmeny:

Paella

Chokladmoussetårta


Jag är riktigt nöjd med mitt val, jag tror att det kommer bli sjukt gott!

Ovido - Quiz & Flashcards