Alla inlägg under januari 2011

Av Julia Eriksson - 18 januari 2011 17:52

Då var Min morbror Trollkarlen utläst. Jag vill fortsätta läsa de andra sex böckerna och som tur är så har älskling resterade böcker och jag ska åka dit alldeles snart.


Jag läste i Söderhamnsnytt att " GreenYoga" här i Söderhamn bjuder in till prova på pass i de olika yogametoderna denna vecka, bland annat klassisk yoga och asthangayoga, så imorgon klockan 16.45 ska jag gå på Klassisk Yoga.

Av Julia Eriksson - 17 januari 2011 20:31

Berättelsen om Narnia, Min morbror trollkarlen.


Jag har äntligen börjat läsa första boken ur berättelsen om Narnia och den är fantastiskt bra! Jag har endast sett filmerna som gjorts av böckerna, men i julas kände jag att det var dags att även läsa dessa böcker.

Jag har snart läst ut boken och jag började läsa den idag, det är svårt att lägga ner något som är så bra!

Av Julia Eriksson - 16 januari 2011 18:15

2011-01-14 Fredag:

Älskling kom och sov över hos mig och tillsammans med mamma åt vi tacos och kollade på Sally Lockhart, en mycket bra film. Efter det övertalade jag älskling att kolla på Tim Burtons version av Alice i Underlandet som jag älskar.


2011-01-15 Lördag:

Jag skjutsade älskling till jobbet och tog det väldigt lugnt resten av dagen. Jag tittade på säsong 15 av Americas Next Top Model och spöade mamma och pappa i Chicago, det gick dessvärre inte lika bra i sjua men det gjorde inte så mycket då jag vann i Chicago.


2011-01-16 Söndag:

Klockan 14.00 åkte jag in till älskling för att bli bjuden på sen lunch/tidig middag som bestod av Baconinlindad kyckling med ris och sås, till efterrätt bjöds det på Annelies goda Ananaspaj. Det var underbart gott!

Av Julia Eriksson - 13 januari 2011 16:56

Min far har köpt hem en bok som heter " Rivstart" av Stefan Ekberg. Den har all information som jag kan behöva för att starta ett eget företag, som är ett av mina mål i livet, inom vad är jag inte helt säker på men jag har några idéer. Jag har inte hunnit läsa igenom så mycket men det står väldigt mycket intressanta saker och framför allt väldigt nyttiga tips. 


Imorse beställde jag ett par snickarbyxor från La redoute värd 499kr, som jag fick till priset av 195kr då enligt min mail hade jag uppenbarligen 304kr tillgodo hos La redoute. Det kändes väldigt skönt att få dom till billigare pris, då 500kr är en hel del. De borde komma i slutet på nästa vecka om jag har tur.

Av Julia Eriksson - 12 januari 2011 16:45

Idag var jag upp på sjukhuset efter jobbet, ingenting farligt utan bara en undersökning.

Efter det spenderade jag min tid framför TVn tillsammans med vetekudden och Gilmore Girls säsong 6, det var mycket skönt. 

Det är inte så mycket som har hänt så det blir en del videoklipp och bilder som laddas upp istället, men jag kan väl berätta att jag har börjat sticka på en till halsduk, en mörkbrun i samma modell som den rosa men i lite mjukare garn. Den är till för att användas på sommaren precis som den rosa.


Imorgon väntar jobb från klockan 9.30-13.30

Av Julia Eriksson - 11 januari 2011 21:00

   

Hurra för min farfar som fyller 77 år idag!

Av Julia Eriksson - 10 januari 2011 21:26

 

 Här kommer ett klipp från en version av Alice i Underlandet (1999) som jag tittade på när jag var liten. Min mormor spelade in denna version åt mig då hon tyckte att flickan som spelade Alice liknade mig, vilket jag tyckte var väldigt gulligt sagt av henne!

Av Julia Eriksson - 10 januari 2011 20:01

Ingen förändring än så länge, men jag får inte mista hoppet, en förändring kan komma snart.


Jag är fortfarande intresserad av att söka till frisörskolan Frisörcentrum, det som hindrar mig från att söka är att det är allt för många  frisörer som utbildas jämfört med efterfrågan av frisörer på arbetsmarknaden. 


Ovido - Quiz & Flashcards