Alla inlägg under maj 2010

Av Julia Eriksson - 30 maj 2010 20:27

  


Jag gillar idén att jag har "PLATSGARANTI" på min kurs i grekiska!


Fick ett mail av studera.nu i fredags men jag såg inte mailet förran idag och då stod det att jag skulle logga in på studera och kontrollera att mina uppgifter är korrekta. Mina uppgifter var korrekta och sen fick jag se att jag hade blivit placerad i en urvalsgrupp. Idag har jag kopierat lite anställningsintyg som jag har lagt på brevlådan. Kompletteringar till min ansökan.

Av Julia Eriksson - 30 maj 2010 16:37

  


  


  


  


  


  


Fredagen spenderades tillsammans med Dennis hemma hos mig. Mamma, Dennis och jag kollade på en film av Woody Allen som hette Scoop. De kända skådespelarna som var med var just Woody Allen, Hugh Jackman och Scarlett Johansson. En riktigt bra film tycker jag!


På lördagen åkte Dennis och jag in till stan och vi hamnade i Ina. Dennis moster Yvonne och kusin Emma var och hälsade på så jag fick äntligen träffa dom. Vi fikade på kakor och pratade. På kvällen åkte jag hem och fick med mig en Beis som skulle kolla på Eurovision song contest tillsammans med mamma och mig. Hon hade med sig sin Londonfilm och 2 förpackningar med jordgubbar som uppskattades mycket!


Söndagförmiddag spenderades med Beis. Fotograferade lite och pratade, lyssnade även på en hel del sugarplum fairy! Vi kollade även igen om en del gamla härliga bilder!

Nu har jag lagt in en del bilder på bilddagboken och jag har även rensat i min bokhylla och tvättat min necessär. Känner mig väldigt nöjd! Jag har även lovat att jag ska diska idag, så jag ska tag i det snart också.


Av Julia Eriksson - 28 maj 2010 17:00

Jag har äntligen gått till hälsocentralen och tagit blodprov för att se om jag är allergisk mot pälsdjur, framför allt katt.

Men en sak vill jag klargöra. Även om jag är allergisk mot Kajsa så kommer vi inte att ta bort henne! Det är inte sån extrem allergi.

På måndag ska jag ringa igen och boka tid för fästingspruta.

Av Julia Eriksson - 14 maj 2010 12:50

Som ni redan vet vid det här laget så imorgon klockan 16.00 i SUIFS:lokal vid Erikshjälpen har söderhamnsblåset och Söderhamnsmusikkår en jubileumskonsert för att fira att vi fyller 125år. Konserten är gratis och insläpp från klockan 15.00 Kom med familj, vänner och släkt och hör på väldigt bra musik! Alltså klockan 16.00 i SUIFS: lokal vid Erikshjälpen den 15/5, GRATIS!


Har just nu lunch på TP och det var behövligt! Carbonaran lockade vid en 11 tiden. Idag har det varit både trevliga och otrevliga samtal men jag gör så gott jag kan! Vi slutar vid 4 och då ska jag hem till Sanne en liten stund och sen är det orkesterövning.

Av Julia Eriksson - 13 maj 2010 11:04

Jag har nu gjort en ny spotifylista och det är väldigt blandad musik. Det är låtar som jag slumpmässigt lyssnat på just idag som jag kände skulle in i listan.

De har kommit in i listan i den ordning jag lyssnade på dom.

Här är resultatet 2010.05.13



vid 12.40 åker jag in till musikskolan för lite arbete inför jubileumskonserten den 15/5. Konserten den 15/5 börjar klockan 16.00 och insläpp från klockan 15.00 Den är gratis, så kom och ta med släkten! Den är i en lokal vid  kvarteret verkstäderna - Erikshjälpen.

Av Julia Eriksson - 13 maj 2010 10:19

Mitt humör är på topp idag och det firar jag med zorba the greek!

Zorba's Dance (From Zorba The Greek)

Av Julia Eriksson - 12 maj 2010 08:36

Nu har jag precis gjort ett kompetenstest och sådär strålande gick det inte. Första gången fick jag 26/35.5 och andra gången, då jag tog hjälp av en hemsida fick jag 28/35.5. Nu vet jag vad jag har mest svårt att förstå och lära mig. Jag ska repetera på just dessa två områden innan vi sätter oss i telefon klockan 9.00


Jag känner mig lite hungrig och det vore gott med en "second breakfast", men jag får nog vänta tills klockan 10 då vi har en kvarts rast.

Av Julia Eriksson - 11 maj 2010 20:45

Jag vill skriva om någonting men jag vet inte om vad.


Jag började skriva om en grej som hände mig igår, men det kändes inte rätt att skiva om det så jag raderade det jag hade skrivit. Nu blir ni säker arg över att jag inte berättar vad jag menar men det är på grund av att jag vill visa respekt. 


Jag skulle kunna skriva om jobbet men det känns uttjatat, men jag gör det ändå.

Min dag idag har varit intensiv och jobbig till viss del, men till största delen har den varit toppen! Jag tog 26 samtal och det känns bättre och bättre för varje gång jag tar ett samtal, men ska jag vara ärlig så darrar jag varje gång jag ska svara. Jag vet inte varför egentligen. Min förmåga att prata är strålande! Det kan både Dennis och mina vänner intyga! (skriver jag med ett leende på läpparna).

     Jag är alltid nervös, varje dag och varje gång jag ska sätta i gång att ta samtal och det börjar göra mig lite irriterad, eller mycket irriterad. Jag hoppas på att det går över snart.


Vad mer? Jag är ledig på torsdag och den kommer att spenderas bland annat uppe på vinden därför att jag hittar inte min notgaffel och det är sjukt irriterande! Jag har sett den, bara för någon månad sen. Jag hade ett hum om vart jag skulle leta så jag försökte leta idag men nejdå, den är borta och det är INTE bra. Det blir att gå upp på vinden. 


Det får duga.





Ovido - Quiz & Flashcards