Alla inlägg under februari 2010

Av Julia Eriksson - 28 februari 2010 19:35

Må bra dagen i Ljusne var fantastisk, speciellt massagen. Det var som att komma in i en helt annan värld i ungefär 30 minuter och vara för sig själv. Visst blev jag lite avbruten i mitt dagdrömmande av frågor från massören men det gjorde absolut ingenting. Jag drömde mig bort till Grekland och en sandstrand. Nu känner jag mig mer avslappnad i axlarna och nacken. Det bästa på massagen var när hon masserade händerna och axlarna. Nu får jag vänta 29 dagar innan min helkroppsmassage på statt, vilket jag ser MYCKET fram emot! Efter må bra dagen följde jag med Annelie hem till henne och umgicks med Dennis fram tills han började jobba vid halv 7. Det var skönt att få träffa honom, även om vi pratar in princip varje dag så är det härligast att få träffas. När jag inte har träffat honom på några dagar kommer jag på mig att tänka på hur det skulle vara om vi skulle bo tillsammans. Jag får för mig att det skulle gå rätt bra, det är väl diskning och städning som kommer att vara problemet. I alla fall vi kollade på filmen planet 51, en animerad film som var riktigt rolig. Den handlade om en planet med utomjordingar och så kommer det ett rymdskepp med en människa och det blev helt bakåfram eftersom för utomjordingarna var människan utomjording, det blev rätt komiskt!


Imorgon börjar vecka 4 på jobbet, 2 veckan med vattenaerobics, 1 veckan med latinaerobics? Framför allt nästa vecka har Alice i Underlandet premiär! På onsdag har den premiär och på fredag drar jag ner till Stockholm med mamma och pappa och på lördagen ska vi se Alice på Sergel klockan 21.00 i 3D. Som jag har längtat!

Av Julia Eriksson - 28 februari 2010 10:42

  


Det som alltid står högst på min önskelista varje år är att till min födelsedag ska det vara vår ute. Ibland får jag min önskan uppfylld och ibland inte. Så nu har naturen 29 dagar på sig att fixa vår, vi får se om jag får min önskan uppfylld.


Idag är det må bra dag i Ljusne. Må bra dag innehåller vattengympa, ost&kex och frukt och en halvtimmes massage. Det kommer att bli helt underbart!

Av Julia Eriksson - 27 februari 2010 21:30

Grattis på födelsedagen önskar jag min älskade vän Siri som fyllde 18 i går och till min älskade bror Johan som fyller 27 år idag. Grattis Grattis!

 

     

  

Av Julia Eriksson - 27 februari 2010 20:15

I tisdags var det min och mammas första gång på vattenaerobics och jag vet inte vad mamma kände men jag tyckte att det var riktigt roligt men också jobbigt och på tisdag blir det att köra igen. På tisdag ska jag även prata med personalen om hur det går till att köpa ett gruppträningskort på Söderhamnsgympan. Jag ska börja med lite varierande träning vilket jag tror kommer att vara riktigt bra för mig.

Tisdagar-vattenaerobics

Onsdagar ( ibland)- latinaerobics

Söndagar-pilates

Sen ska jag även klämma in lite simning på hällåsen. Det här kommer att bli bra, det känner jag!

Av Julia Eriksson - 27 februari 2010 20:03

Är att se på samma serie eller samma film som du har sett flera gånger om slöseri med tid? Det tycker mina föräldrar i alla fall och jag håller inte alls med. Jag ser på samma serie eller film om och om igen därför jag blir påmind om vissa saker, om livet bland annat och det tycker inte jag är något fel med.

Jag har nyss sett 10 orsaker att hata dig, en film som jag har sett minst 10 gånger och jag tittade på den idag därför att jag:

1. Tycker att den är väldigt bra

2. Julia Stiles och Heath Ledger är väldigt bra skådespelare

3. Det är roligt att se på de olika klädstilarna och tacka gud eller modeskaparna att deras stil har förbättrats.


Med det sagt, den 23 februari gjorde jag två Caffe Latte på Waynes med perfekt skum och jag är så stolt! Snart, eller ja i sinom tid kommer jag nog att våga göra caffe latte till kunderna också.

Jag fick även beröm, i fredags av Mathias och det kändes bra. Han var imponerad av att jag hanterar matdelen av jobbet så bra under press och att jag har lärt mig så mycket under den lilla tid jag har varit där, det är i alla fall vad jag tror att han menade. Sen fick jag även beröm för att jag gjorde en grym chai latte!


Nu får vi se om jag får fortsätta min praktik efter den 21 mars. Jag blir då utskriven från Miroi för att jag har varit där i 6 månader och jag kommer då att komma tillbaka till resurscentrum. Jag håller er uppdaterade.


Av Julia Eriksson - 22 februari 2010 17:55

Jag måste försöka ändra min livsstil/matvanor när det gäller jobbet. Jag gick in på minispecialk.se och gjorde upp en två veckors plan. Jag blev medlem på den hemsidan därför jag behöver lite tips och ett av dessa tips var " 3 mål ".


Mina 3 mål.

  • Ha alltid med mig frukt till jobbet.
  • Vattenflaska.
  • Matlåda till jobbet varje dag.

Några andra mål jag ska försöka med är:

  • Försöka äta fil/yoghurt till frukost + en macka.
  • Köpa vaniljyoghurt, göra Smoothies med frusna bär.
  • Fruktsallad till jobbet ibland.

Jag har just skrivit " SLÄNG INTE!" och "JULIA ERIKSSON" på en LOKA päron flaska som jag ska börja ha med mig till jobbet, gud vad vatten jag kommer att dricka och gud vad jag kommer bli kissnödig.. Haha.


Jag har fått mitt schema för mars och jag jobbar ungefär lika tider som jag har jobbat i februari, förrutom den 29 mars då jag jobbar från 8.30-15 för då ska jag på massage på Spa Valdhav. Jag gillar min mentor Mia som är villig att kompromissa när jag har något inbokat som t.ex ensemble på tisdagar och orkester på onsdagar!

Av Julia Eriksson - 21 februari 2010 17:06

I studentpresent av familjen Arleryd/Fornbrant/Vennerberg fick jag ett presentkort på 500kr på Spa Valdhav som ligger på Statt i Söderhamn. Min idé är att jag ska använda mitt presentkort på min födelsedag som är på en måndag och behandlingen jag har tänkt mig är helkroppsmassage för 595kr. Det innenbär att jag får lägga till 95kr men det tror jag är fullkomligt värt det! Jag läste om helkroppsmassagen på deras hemsida och det lät så himla underbart, så nu kan ni kanske förstå att jag längtar till min födelsedag.


Jag har bestämt mig för att börja gå på vattenaerobics på Hällåsen, varje tisdag klockan 19.00 Jag ska även släpa med min mamma för det kommer att vara bra för oss båda. Jag behöver verkligen börja med någon form av träning. Jag har motionscyklat några gånger förra veckan, endast 10 minuter för grejen är att för det första är det otroligt tråkigt att träna själv och jag skulle behöva ha någon som säger åt mig att nu ska du cykla i en kvart och inte en minut mindre! en personlig tränare typ eller en riktig jobbig träningskompis. Jag är väldigt lat när det gäller träning och mina försök är väldigt tafatt. Jag måste komma igång och det är bara jag som kan få igång mig, jag måste verkligen bestämma mig och vattenaerobicsen är ett första steg.

Av Julia Eriksson - 21 februari 2010 16:07

  

Dalhalla vid ankomst


  

Vid föreställningens slut


  

Föreställningens aktörer tar emot publikens applåder


Den 8 Augusti 2009 var mamma och jag på operan Trollflöjten som spelades upp i Dalhalla. Jag har alltid älskat opera och min favorit har alltid varit Trollflöjten, Ingmar Bergmans version av Trollflöjten. Ingmar Bergmans Trollflöjten har varit min favoritfilm sen jag var kanske 7 eller 8 år gammal och jag har en känsla av att det kommer för alltid att vara min favoritfilm. Jag kom och tänka på den filmen idag och på Dalhalla därför att jag köpte Bergmans Trollflöjten för några månader sen och idag fick jag syn på fodralet. Då fick jag ett litet sug att se vad Dalhalla har att erbjuda för föreställningar i sommar, det var ett riktigt häftigt ställe att vara på och jag skulle gärna se en föreställning till. När jag gick på Dalhallas hemsida och gick in på evenemang fick jag se att Trollflöjten, den föreställningen mamma och jag såg på förra året går även i år den 13 och 14 Augusti. Jag blev helt överlycklig och någon sekund senare fick jag en strålande idé! Jag fyller år om en månad och 8 dagar och jag har inte kommit på något direkt att önska mig så nu önskar jag mig en biljett till trollflöjten den 13 eller den 14 augusti 2010 av mina föräldrar.


Klipp från Ingmar Bergmans Trollflöjten

http://www.youtube.com/watch?v=VmfwzxjBN7k&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Ox-luyyOHcg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4QxK-2Os2pM&feature=related

Ovido - Quiz & Flashcards