Alla inlägg under december 2009

Av Julia Eriksson - 23 december 2009 22:49

Jag har bestämt mig för att börja sälja photopearlstavlor som jag skapar själv.

Här är lite reklam för det!

 

Priset är 500kr för en kvadratformad tavla ( 4 plattor )

Priset är 675kr för en rektangulär tavla ( 6 plattor). Den rektangulära formen passar jättebra till porträtt.

Jag vill också nämna att priset är exlusive frakt så fraktkostnad tillkommer. Finns att välja i antingen färg, svart/grått/vitt eller sepiaton.

Är du intresserad? Mejla då mig på julialinneaeriksson@live.se, skriv ditt namn, adress, telefonnummer och vilken storlek och färg du vill ha och såklart bilden du vill ha omgjord .

När jag ser ditt mejl kontaktar jag om betalningssätt och fraktvillkor. Därefter när jag ser att pengarna är på mitt konto börjar med din tavla. Tavlan tar mellan 7-14 dagar beroende på om jag redan håller på med en. Jag kan skynda på lite extra om den ska vara till present. När tavlan är klar monteras den på en pappkartong och jag gör en form av upphängning. Sedan blir den väl förpackad och skickad.

 

     

Den vänstra bilden är på Audrey Hepburn och den högra bilden är på min brorsdotter Lea.

Av Julia Eriksson - 23 december 2009 19:51

Jag tänkte bara testa hur det är att blogga från mobilen!

Av Julia Eriksson - 22 december 2009 21:47

Jag är uppe hos min syster i Storön, utanför Kalix för att fira jul. Vi anlände i söndags runt 8 tiden efter en 10 timmars bilresa som inte var allt för kul. Jonna hade inte fått jullov än så hon jobbade måndag och idag tisdag och nu ser hon fram emot att få vara ledig och ta det lugnt.

     Jag och mamma var inne i Kalix innan Jonna slutade idag och kollade i en klädaffär som hette chili. Påminner om vårat hollywood därhemma, samma märken m.m Jag köpte nya orkester byxor ( äntligen! ), ett senapsfärgat linne och ett par gula örhängen. Det var 25%, 50% och 75% rabatt så jag kom billigt undan. Hade vi haft tid hade jag gärnat åkt till Haparanda, men vi har ingen tid till det. Idag fick jag även flera bamsekramar av Axel. Jag satt på golvet och sträckte ut armarna och frågade om jag fick en kram. Han gick emot mig och kastade in sig i min famn, flera gånger dessutom och det var otroligt mysigt! Sen kramade han även mamma, pappa, Jonna och Roland.

       Imorgon ska vi fixa det sista inför julafton! Jag längtar till julafton!

Av Julia Eriksson - 18 december 2009 20:16

  

Jag glömde att skriva ett inlägg den 13 december. Då var det luciaavslutning och det skulle jag såklart se! Konserten öppnade med elever från musikskolan och estet, det som var bäst tyckte jag var Maria som sjöng flickan och kråkan och Marina som sjöng en låt av lisa miskowsky, båda mina vackra tärnor från Söderhamns Lucia 2008. När det sen blev 2009 års lucia med tärnor att sjunga hade konserten hållt på i nästan 1h men det var ingen fara. Jag satt med Vivi-anne och njöt. Varje år på avslutningen ska lucia med tärnor hitta på ett bus och iår var det ett grymt bus! Dom hade tagit musiken från olw/estrella reklamen fredagsmys och skrivit en egen text som lät typ " Nu är lucia slut och det här är det bästa vi gjort" och " nu är det slut på veckan det är dags att blåsa ut! " GRYMT!

Av Julia Eriksson - 18 december 2009 20:12

 

Min älskade vän Siri och jag bestämde oss för att ge varandra julklappar för max 40 kr detta år och jag fick min julklapp av henne idag. Hon sa till mig att jag skulle öppna den så fort som möjligt för det var färskvara, så jag öppnade den efter vi hade ätit mat. Inuti paketet fanns en påse och i påsen fanns det tryfflar. Jag var tvungen att smaka en, för att se om den smakade bra! Det gjorde dom!  Men hon får helst vänta med att öppna min tills det är julafton!

Tack så mycket Siri!

Av Julia Eriksson - 18 december 2009 20:10

  


Min amaryllis har äntligen slagit ut helt!

Av Julia Eriksson - 17 december 2009 20:43

  


Idag var min sista dag som vikarie i tvärflöjt på Söderhamns musikskola.

Jag har haft det så otroligt roligt och jag önskar att jag hade fått jobba efter årsskiftet, men det är inte jag som bestämmer det plus att det är dags för Karin att bli frisk igen och jobba igen! Jag kommer att sakna alla elever som jag har haft och jag hoppas att jag får spela med dom igen någon dag.

Jag vill bara säga tack till Kerstin, mina elever men framför allt Karin som tyckte att jag var den hon ville ha som sin vikarie när hon var sjukskriven. TACK ALLIHOP!

Av Julia Eriksson - 16 december 2009 13:30

Idag har jag och Dennis varit tillsammans i 3 år!

Jag älskar dig väldigt mycket!

Ovido - Quiz & Flashcards