Alla inlägg under augusti 2009

Av Julia Eriksson - 31 augusti 2009 13:32

Jag var nyss och hämtade posten och med våran inbjudan till Leas 2 års kalas den 5 som vi såklart ska ner till var det även ett paket till mig som innehöll en massa information från Visitscotland.com. Jag hade beställt den informationen för ett tag sen och nu har jag fått den! Ännu mer text att läsa, jippi! ( ironisk ton i det hela ). Det är en massa fina bilder och dom lockar verkligen mig till att åka dit!

Av Julia Eriksson - 31 augusti 2009 12:59

Ja jag ringde även till teleperformance idag och pratade med Heidi som har hand om anställning. Hon berättade att dom har skurit ner på arbetskraft och att det inte fanns någon plats för mig. Hon sa att om det kommer en jobbmöjlighet så kommer den att publiceras på platsbanken arbetsförmedlingen, så jag skulle kolla där framöver. Så var det med det. Jag får söka kanske helt enkelt på andra orter?

Av Julia Eriksson - 31 augusti 2009 12:50

Nyss skrev jag ett nytt mejl till arbetsförmedlingen. Efter att ha kollat på en förbannat många länkar och läst en massa text så har jag hittat en massa användbar information men det är ändå så mycket mer som vi behöver ta reda på. I mejlet frågade jag om det går att ordna ett brittiskt mobilnummer för det är så förbannad dyrt att ringa och ta emot samtal från/i utlandet eller om vi helt enkelt kommer att få hålla oss till mejl och denna blogg. Jag frågade även om vi får ta med hushållsartiklar t.ex handdukar, kastrull, prydnadssaker. Dennis och jag tänkte hyra en lägenhet när vi far dit och då kan det kännas bra att få ta med någonting hemifrån men problemet då är att man får ju faktiskt inte ta med mer än ett visst antal kilo i packningen så därför frågade jag AF om det finns någon möjlighet att gå runt det. Sen är såklart frågan, vad kostar det att hyra en lägenhet? Det är dessa frågor jag funderar på just nu men jag kan garantera att det kommer att ploppa upp många fler innan all planering är klar! Det känns väldigt spännande!

Av Julia Eriksson - 30 augusti 2009 20:17

Nu har jag färgat håret och det känns väldigt bra och om jag får säga det själv, den hårfärgen jag har passar jag grymt bra i! Imorgon blir en slapp dag men på tisdag är det fullt upp! Motivationsseminarium, köpa halvårskort på hällåsen, simma en stund, packa klart till stockholm och klockan 19.25 åka till stockholm! Sen har även jag beställt kläder till mig och mamma från halens som var väldigt snygga! Den här tunikan beställde jag!

Av Julia Eriksson - 29 augusti 2009 14:38

Basinformation: Makramé är en gammal teknik används i flera tusen år. Tekniken att knyta makraméknutar kräver nästan inga redskap alls förutom fingrarna och en makramékrok. Du kan knyta makramé med vilket garn som helst, både tunt och grovt, som t.ex lingarn, bomullsgarn, jutegarn, lädeband, hampasnöre, vaxad lintråd,vaxad bomullstråd, natursnöre eller plastsnoddar.


Den här tekniken är jag väldigt sugen på att testa så nu när jag och Dennis åker till Stockholm på tisdagkväll ska jag köpa redskap för att göra Makraméband. Man kan även knyta fast pärlor och snäckor och jag tror att det kan vara riktigt snyggt!

Av Julia Eriksson - 29 augusti 2009 13:59

Nu sitter jag hemma hos dennis och som den snälla pojkvännen han är så håller han på att göra en macka åt mig. Jag hade ett litet problem när jag åkte in till stan och det var att min telefon blev knasig och ville inte ringa. Jag hade full mottagning men det kom inte fram några signaler. Jag skulle ha ringt till Dennis så att han skulle veta när han skulle komma och möta mig vid hållplatsen men när jag kom fram var han inte där så jag gick hem till honom. Väl inne i lägenheten säger hans mamma att Dennis har gått för att möta mig. Jag hade inte sett honom, vi hade förmodligen tagit olika vägar. Så småningom kom han hem och föreslog att jag skulle starta om mobilen och när jag hade gjort det funkade allt igen!



Av Julia Eriksson - 28 augusti 2009 16:55

Nu ligger stövletterna på 22 kronor + 29 kronor i frakt! Heja heja!

Sen har även någon bjudit på den bruna klänningen som jag sytt själv, 1 krona.

Av Julia Eriksson - 28 augusti 2009 16:39

Klockan 10 imorse åkte jag och andra arbetslösa ner till gävle för att leta jobb på en fjällmässa. Fjällmässan bestod av olika skidresorter som ville ha extra arbetskraft. Det vara bara för oss att lämna vårat CV och hoppas på att det som stod skrivet lät intressant. Jag sökte cafébiträde på Lindvallen i Sälen. Jag sökte just där därför att det var det enda stället jag hittade som man inte behövde ha någon tidigare erfarenhet. På mässan umgicks jag med Karro Jonsson som jag inte träffat på länge och det var riktigt roligt. Det är alltid kul att träffa på gamla klasskompisar, sen var även Sanne med och det var skönt att ha flera personer som jag kände med. Jag hittade även lite information om att jobba utomlands, dessvärre tror jag att det är hemsidor/fakta som jag redan har kollat upp men det är lika bra att dubbelkolla. Det nästa som händer med arbetsförmedlingen är Rogers motivationsseminarium del 2 av 4 den 1 september.

Ovido - Quiz & Flashcards