Alla inlägg under oktober 2010

Av Julia Eriksson - 31 oktober 2010 11:30


 Sixten Yngve Paul döptes denna helg uppe i Storön, i bygdegården.


  

   

PS. Fler bilder ligger ute på min bilddagbok.

Av Julia Eriksson - 15 oktober 2010 11:04

Nu sitter jag och lyssnar på min spellista  Största möjliga koncentration - 2010 och väntar på att älskling ska komma hem från jobbet, där han har varit från klockan 07.00

Det kändes lite konstigt att se honom gå upp klockan 6 i morse medans jag kunde ligga kvar i sängen under det varma täcket och sova.

När jag väl vaknade var klockan 10 och då tyckte jag att det var dags att gå upp. Jag åt frukost och såg på ett gammalt avsnitt av One Piece, ett avsnitt som handlade om Water 7, innan de kommer till Enes Lobby.

Nu torde älskling komma när som helst, jag tänkte bara berätta om mitt schema för nästa vecka som jag har fått via sms från Matilda och Martina, TACK Tjejer!


Måndag: ledig

Tisdag: 08.45-14.45

Onsdag: 08.45-15.00

Torsdag: 13.00-16.30

Fredag: 08.15-11.45


Jag som lade mig tillgänglig lördag denna vecka och tänkte offra mig för laget som man säger men det behövdes tydligen inte.

Av Julia Eriksson - 13 oktober 2010 12:47

     






   

                       Jackan från Ellos





Jag har nyss beställt en till vinterjacka, den här gången från Halens för 799kr, en gul!

 Nu har jag en jättefin grå jacka som kommer att hålla mig varm även om det är -25 C, då den är gjort av ull och en jättefin gul jacka som kommer att hålla mig varm när det är lite varmare, kanske -15 C då den inte är av samma material, men varm ändå!


                        

                    Jackan från Halens

Av Julia Eriksson - 8 oktober 2010 11:08

Idag när jag vaknade så fick jag en idé, en riktigt strålande idé måste jag säga och det är att jag vill rusta upp rummet som jag sover i ( när det inte kommer barnfamiljer. )


Det rummet jag vill rusta upp ligger på övervåningen bredvid vardagsrummet och det jag vill göra med utrymmet är följande:


  • Måla listerna, för de är mer beige/gul än vita vid det här läget.
  • Slipa golven, så man kan gå utan att vara rädd för att få stickor i tårna.
  • Tapetsera om ( egentligen inte för tapeten är otroligt söt men den börjar bli sliten.)
  • Byta konsoller på hyllorna och antingen slipa+olja hyllorna eller måla hyllorna.
  • Slipa dörren in till rummet och olja in den + slipa och fixa till dörren inne i rummet som är till utrymmet där täcken och kuddar finns.
  • Sätta upp takpanel i trä. 

PS. Sen vill jag även ta tag i rummet där mamma och pappa sover i för där behöver det verkligen bytas tapeter och det vore inte helt fel att sätta upp takpanel i det rummet också! 

Så vad tycker ni, är det inte en strålande idé? 

Av Julia Eriksson - 3 oktober 2010 21:29

Okej nu jävlar ( ursäkta språket ) så har jag lagt upp en plan för att klara av grekiskan, dessutom har jag gett mig själv en liten morot för att klara av kursen vilket är helkroppsmassage på statt värd 595kr. 

Något jag är väldigt bra på är att lägga upp planer och skriva listor på vad jag ska åstadkomma under dagen, månaden men även under resten av året. Jag har lagt upp en studieplan som jag ska försöka följa så gott som möjligt och jag tror att om jag håller mig till den planen så kommer jag att lära mig mer och mer. Det jobbiga är att jag måste egentligen lära mig allt material som har kommit ut på MONDO än så länge, vilket är en förbannat stor hög med papper, termer och uttalsövningar och jag har endast 13 dagar på mig att lära mig det.

Jag försöker hålla mig positiv men det känns förjävligt rätt ut sagt och jag skulle verkligen behöva tänka på något annat för en stund, men det enda som cirkulerar i mitt huvud är " endast 6 rätt, 16 oktober närmar sig mer och mer, jag skulle vilja vara ledig varenda dag fram tills dess för att ha så mycket tid som möjligt till att plugga." 


Fan. 


Jag kan i alla fall muntra upp mig själv med veckans jobbschema.

Måndag: 13.00-19.00

Tisdag: 08.15-12.45

Onsdag: 13.00-17.00

Torsdag: 08.00-11.30

Fredag: LEDIG. 


Av Julia Eriksson - 3 oktober 2010 12:24

Jag gjorde nyss ett övningsprov för att se hur mycket jag egentligen har lärt mig utav grekiskan och tydligen har inte speciellt mycket fastnat ordentligt då jag endast lyckades uppnå 6 stycken rätt. Egentligen skulle jag ha fått minst 11 rätt men 5 stycken frågor fanns det en del information som jag tydligen har lyckats blandat ihop. I och med det resultatet så börjar jag bli riktigt nervös inför de första tentan.

Jag tycker att jag pluggar in princip varje dag men tydligen är det så pass mycket information som jag försöker lära mig att min hjärna vill inte ta in allt, men även om det känns rätt jobbigt just nu så är det fortfarande roligt! 


Jag har förresten dregglat på fritidsresors hemsida och jag har hittat en resa som jag gärna skulle vilja åka på och självklart så är den till Grekland, men det är till ön Samos och platsen heter Kokkari.


      

Av Julia Eriksson - 2 oktober 2010 19:28

Denna lördag åkte mamma, Dennis och jag ner till Gävle för att gå på Biltema och för att sedan fortsätta mot Valbo. Väl i Valbo gick vi och åt lunch på IKEA, köttbullar med potatis och sås och sen blev det lite shopping.

Resultatet av shoppingen för mig blev 3 par skor (ett par vinterskor, ett par höstskor och ett par sommar/sensommarskor) + ett par örhängen. 


Hör och häpna inte ett enda klädesplagg köpte jag, det är väldigt stort!!


Såhär ser skorna ut:


  

Vinterskor

   Sommar/sensommarskor

   Höstkängor

Ovido - Quiz & Flashcards