Alla inlägg under juni 2010

Av Julia Eriksson - 22 juni 2010 17:26






























     


 

 


 

    




























Av Julia Eriksson - 21 juni 2010 17:00

Idag den 21 juni 2010 klockan 23.19 födde min syster hennes andra barn, som ska heta Sixten. Han vägde 3340g och var 48cm lång. 


    

Dop

Av Julia Eriksson - 20 juni 2010 17:30

I lördags åkte mamma och jag ner till Stockholm för att gå på Mirandas, mitt kusinbarns dop.


Vi blev hungriga på vägen så vi tog ett stopp i uppsala där vi åt lunch på IKEA och sedan gick vi in på din sko där jag köpte ett par jättefina blommiga skor. När vi kom ner mot Stockholm åkte vi direkt ut till Haninge, till min bror och till Anna och där fick vi mysa med Lea och Agnes, äta glass och se kronprinsessan gifta sig. Det var ett väldigt fint bröllop och tydligen var detta det största bröllopet i Europas historia sedan Diana gifte sig. Det är rätt coolt. Senare på kvällen åkte vi hem till mormor och det blev en tidig natt. 

       På söndagen åkte mamma, mormor och jag mot kyrkan för att se Miranda döpas. Det var en jättefin cermoni och hon fick många fina presenter!

Det var jag som körde hem till Ljusne och det var en färd som bestod av en massa svarta moln, regn och summer classics. 

Av Julia Eriksson - 16 juni 2010 17:00

  

Idag firar Dennis och jag 3 år och 6 månader tillsammans!


( Uppdateringen är från den 23 juni men det är bara för att jag är så jäkla dålig på att uppdatera)

PS. Jag saknar mitt långa hår.

Av Julia Eriksson - 13 juni 2010 20:13

Garnier har en slogan som säger " Ta han om dig", det är precis var jag har gjort i helgen.


I fredags motionscyklade jag i 15 minuter, använde en ansiktsmask med gurka och grönt äpple som jag köpte på ÖB och låg i sängen och läste " Ljudet av ditt hjärta" av Stephenie Meyer.


I lördags jobbade jag i några timmar, hade ett jättehärligt samtal på 45 minuter med en kund som gjorde min dag mycket bättre, träffade älskling en snabbis och sen när jag kom hem åt jag rabarberpaj med vanlijsås och jordgubbar, motionscyklade i 15 min och sen kollade jag på "Prinsessan och grodan" med mamma och pappa. Den var riktigt bra!


Idag har jag träffat Bea, vi satt på Waynes och pratade, sedan träffade jag älskling, åkte hem och gjorde två mackor med ost och groddar, sen motionscyklade jag i 15 min, använde en till ansiktmask med avocado och valnötter, hade en skön dusch och nu ska jag kolla på en tjejfilm som heter " because I said so". 


Ibland måste man ta hand om sig själv lite extra, det tycker jag att jag är värd. 

Av Julia Eriksson - 10 juni 2010 19:15

  


  


  


  

  

  

  


  


Jag har sett mina älskade kompisar Siri och Bea ta studenten!

HURRA!


Av Julia Eriksson - 6 juni 2010 09:55

Jag ligger ute på gräset och njuter av solen och tänkte ordna lite färg på ryggen!


Idag är det Sveriges nationaldag och vid klockan 14.15 åker jag in till stan för att spela med orkestern. Först ska vi marscha från rådhustorget klockan 15.40 och sen blir det en liten konsert i statsparken klockan 16.00

Idag kommer även mamma och pappa hem från knippis.


Igår var det bal för Siri och Bea. Jag hoppas att de hade jätteroligt, jag minns att jag hade det förra året! Efter att Sanne och jag hade varit i Kilafors åkte jag hem och spenderade min kväll med Stolthet och fördom, rester av tacos och  godis. Blev väckt av älskling vid en halv 3 med ett sms men det gjorde ingenting, han får alltid höra av sig, det spelar ingen roll vilken tid. Men jag hann somna om innan vi hann smsa klart. Vaknade klockan halv 8 av en katt som jamade som ville ha mat och som sen tyckte att jag skulle upp och mysa med henne i soffan. Jag ville inte gå upp så jag gav henne mat och sen fick hon gå ut. Jag låg kvar i sängen till klockan halv 10 sedan la jag mig ute här på gräset! Jag tänkte ligga här ute till klockan 12 ungefär, sedan ska jag fixa lunch och göra mig i ordning innan jag måste åka in till stan. 

Av Julia Eriksson - 5 juni 2010 21:19

Sanne och jag åkte till Kilafors för att se våra fina flickor gå på bal, som vi gjorde för ett år sedan.



  


  


  


  


  


  


---




Bilder från våran bal 2009.


  

  

  

  





Ovido - Quiz & Flashcards