Alla inlägg under september 2009

Av Julia Eriksson - 29 september 2009 18:39

Idag var min första dag som Karins vikarie men innan jag hade mina första elever träffades jag och Karin på tewe´s och fikade och såg över schemat. Hon gick igenom alla elever, på vilken nivå dom ligger på osv. Efter vi hade träffats så var klockan 2 och klockan halv 3 kom min första elev. Båda eleverna jag hade var väldigt snälla och nybörjare vilket var en utmaning för mig, men jag är redo för en utmaning! Kort och gott blev jag väldigt väl mottagen av alla de andra musiklärarna och imorgon blir det betydligt fler elever! Min dag börjar klockan 10 då jag ska hämta en bil och spela med en tjej som går i ettan på nortull sen blir det stentägten.

Av Julia Eriksson - 28 september 2009 21:23

Runt klockan 11.30 idag ringde min flöjtlärare Karin till mig. Hon frågade hur det var med mig och vad jag höll på med, sen frågade hon om jag fortfarande var arbetslös och om jag ville ha ett jobb. Jag trodde att det handlade om att jag skulle vara barnvakt till henes två barn men det var något helt annat! Karin jobbar som musiklärare på söderhamnsmusikskola men nu ska hon vara sjukskriven på grund av sin axel och hon frågade mig om jag ville bli hennes vikarie i en månad! Jag kunde inte förstå att det var sant!! Här blir jag erbjuden ett jobb i en månad som dessutom kunde leda till deltidsanställning för att karin skulle bara jobba deltid när hon kommer tillbaka. Jag var helt överlycklig och jag studsade runt i huset. Jag skulle precis när hon ringde gå till bussen för att vara på miroi i 2 timmar och förbättra på min cv men istället fick jag säga " Jag har fått ett jobb!"


Det sjukaste är att jag börjar redan imorgon.. Imorgon klockan 14.30 kommer min första elev och jag är fruktansvärt nervös! Önska mig lycka till!

Av Julia Eriksson - 27 september 2009 16:15

  


Igår var det Annelies födelsedag och det firades med en mycket gräddig tårta och med ett presentkort från mig på ett halsband som jag ska göra själv. Efter fikat ringde Sanne och frågade om och och Bea kunde få komma till mig vid 7 idag och såklart fick dom det! Sanne hämtade upp mig hos Denis vid sju och sen hämtade vi Bea och sen bar det av mot Ljusne. Väl hemma var jag tvungen att värma upp lite lasagne som fanns i frysen för jag var vrålhungrig medans tjejerna läste tidningar och lyssnade på muse. Efter det tog vi oss lite chokladglass och kollade på aladdin och ringaren i notre dame, vid 23.15 åkte dom hem. Alla tre var väldigt trötta när filmen var slut och jag var väldigt glad att det inte var jag som skulle köra hem!

Av Julia Eriksson - 26 september 2009 14:03

Grattis på födelsedagen önskar jag min sk svärmor Annelie som fyller år idag! Jag ska om en kvart åka till Ina och äta tårta!

Av Julia Eriksson - 25 september 2009 18:37

Idag träffade jag min jobbcoach för första gången. Hon hette Mia och var jättetrevlig! Hon frågade frågor och jag svarade och mina svar skrev hon på datorn ( min handlingsplan). Mitt jobb nu är att hitta en praktikplats i stan i minst en månad och jag ska även leta efter ett jobb såklart, genom arbetsförmedlingens hemsida eller från en annan sida hon rekommenderade. Från och med nästa vecka ska jag till Miroi varje vardag mellan klockan 13-15 och varannan vecka ska jag träffa Mia och redovisa vad jag har sökt för jobb.

Ikväll blir det nog att se på idol och äta fruktsallad med chokladglass!

Av Julia Eriksson - 24 september 2009 11:36

Igår var det orkester. I pausen fick jag ett jättefint armband av Sanne från Turkiet, det var ett mockaarmband med röda glaspärlor i olika storlekar. I pausen lärde Bea oss hur fiskar och grodor blir påverkade av ppiller och det var väldigt roligt, den tjejen får mig alltid att skratta!

Jag blir ensam i helgen och jag gav en liten pik till Sanne och Bea att det är bara att höra av sig om de får tråkigt. Utöver det är jag just nu med Dennis och vid halv tre åker jag upp till hällåsen och ska simma i 20min-30min, sen blir det hemfärd och förhoppningsvis kommer Dennis på kvällen. Imorgon ska jag in till Miroi, det nya stället jag är inskriven på inom arbetsförmedlingens ramar och där ska jag få träffa min personliga jobbcoach för första gången och vi ska lägga upp en handlingsplan. Jag ska gå till Miroi varje vecka varje dag ( förutom på helgen) nu framöver i sex månader, det är ett villkor för att vi ska kunna få ersättning. 2828kr tror jag att ersättningen var på.

På lördag fyller Dennis mamma år så då blir det att hälsa på. Jag vet på ett ungefär vad jag ska ge henne, jag hoppas att hon blir glad!

Av Julia Eriksson - 21 september 2009 11:45

Grattis på 19 års dagen Madde!! Jag hoppas att du får en bra dag!

Av Julia Eriksson - 19 september 2009 22:53

  


Jag trodde att min kväll skulle bli som vilken annan kväll som helst, kanske en film eller något avsnitt av en serie men nejdå! Klockan 19.45 ringer Bea och säger " Hej är du hemma? Bra då kommer vi och roffar åt dig!" Klockan 8 kommer Sanne och Bea i en bil och som Bea sa roffade åt sig mig! Vi visste inte riktigt vart vi skulle men vi började i alla fall med att åka till söderala vidare genom marma och hamnade till slut vid florsjön. Där stannade vi i ungefär 3 minuter sen bestämde vi oss för att åka tillbaka till marma och dela på en pizza. Vi åkte till marma och delade på en pizza med ananas och räkor på eftersom bea är vegeterian var det ingen skinka på. Den var mycket god! Jag ska inte heller glömma bort den äckliga filmen som var på inne på pizzerian. En tjej som brände upp en kille inför en massa andra människor och efter att killen var bränd högg dom av honom hans huvud och åt upp honom! Efter den scenen gick vi till bilen. Vi bestämde oss för att åka till Bergvik där vi ringde till Jonas och roffade åt sig honom på vår lilla resa! Vi åkte genom Vannsätter och sen hamnade vi borta vid florsjön igen! Vi gick ut på bryggan och la oss ned på rygg och kollade på den väldigt stjärnklara himlen och pratade, det var riktigt mysigt! Vi såg även 2 stjärnfall! Ett stjärnfall såg alla utom sanne och när vi såg det stjärnfallet skrek vi till och det gjorde så att sanne nästan fick en hjärtattack! Efter stjärnskådningen blev det dags för hemfärd. Vi skjutsade hem Jonas först och på vägen dit sprang det över en lite mus på vägen och när jag skulle kolla ut genom fönstet efter den smällde jag in mitt huvud i rutan! ONT! När vi hade släppt av Jonas var det min tur. Vi åkte genom skogen tills vi kom fram till Sörljusne och till slut till Buntvägen.

Det var en helt fantastisk kväll men många skratt och skönsång till Povel Ramel! Tack så mycket Sanne och Bea för att ni hämtade upp mig!

Ovido - Quiz & Flashcards