Alla inlägg under oktober 2009

Av Julia Eriksson - 28 oktober 2009 18:09

  


Jag pratar med Siri på msn och hon tyckte att jag skulle skriva om livet, speciellt hur mycket jag saknar att det inte är orkester idag så jag inte kan få träffa henne! Den tjejen är är väldigt lätt att prata med, hon har den typiska humorn som behövs för att göra mig väldigt glad. Hon sprider en sådan glädje att jag hoppas att hon alltid kan finnas i närheten vart jag än bor, för jag behöver en sån som hon.


Min jobbcoach ringde mig idag och berättade att min företagsekonomibok har kommit så jag ska åka in och hämta den, även om jag inte är helt frisk så kan jag nog åka in till stan fram och tillbaka. Det ska bli roligt att få läsa lite, jag tror att jag kommer få lära mig en massa intressanta och viktiga saker.

Av Julia Eriksson - 28 oktober 2009 12:25

Nu har jag varit sjuk i 4 dagar. Jag mår bättre och bättre men jag känner mig inte helt frisk. Allt började med lite ont i halsen och att jag kände mig tung i huvet och då var det bara att börja poppa piller. Okej det låter inte så bra men alltid när jag är sjuk stoppar jag i mig allt i från vitaminer till förkylningspiller till ipren, ja vi har några grejer hemma som hjälper mot förkylning eller smärta överhuvudtaget. Sen har vi också den vidriga drycken som heter svenskdroppar som består av en massa örter, luktar och smakat fruktansvärt illa men funkar väldigt bra! Det negativa är att det är 40% sprit i det hela och min mage verkar inte tåla sprit så jag mår alltid väldigt dåligt när jag dricker det, men jag slipper förkylningen av den så det är bara att tänka positivt!


Nu väntar jag på att bli frisk och att Karin eller Kerstin ska ringa mig för att prata om jag får jobba kvar på musikskolan. Karin ska vara delvis sjukskriven men mer än så vet jag inte. Sen väntar jag även på att få min lön för två dagar, fredag är den sista dagen i den här månaden så jag hoppas på att den kommer då annars får jag prata med Kerstin.

Jag ska börja läsa företagsekonomi A på distans snart bara min jobbcoach Mia har beställt boken så jag hoppas att hon hör av sig om det snart! Efter det funderar jag på att läsa Webbdesign.

Av Julia Eriksson - 24 oktober 2009 22:59

     


Idag åkte mamma, pappa, Dennis och jag ner till valbo för att kolla in lite köksluckor m,m till vårat kök. Vi hittade riktigt snygga luckor och allt som behövs nu enligt mig är en ny mikro! För övrigt köpte jag lite mer pärlor och glasburkar att ha pärlorna i. Sen det största var att vi köpte en ny TV, full HD och väldigt snygg! Vi var även på Media Markt och där hittade jag en plattång som jag vill ha, gärna i julklapp!

Nu blir det att bjuda hem tjejerna för en kväll av Harry Potter och Halvblodsprinsen på den nya tvn!

Av Julia Eriksson - 24 oktober 2009 22:43

    











Det här var min sista vecka som flöjtfröken och på måndag får jag veta om jag får fortsätta eller inte. Jag hoppas på att jag får fortsätta för jag har så himla roligt och det är otroligt roligt att se hur eleverna blir bättre, bara efter en gång kunde jag se utveckling! Jag får kämpa med många men det är en del av utmaningen och ibland får jag be dom att spela om flera gånger men jag försöker alltid ge dom några uppmuntrande ord, annars tror jag att dom skulle ge upp eller det kanske skulle ge en motsatt effekt, att dom skulle vilja visa att dom kan verkligen!

Om jag inte får jobba kvar och även om jag får det så ska jag söka jobb på den nya möbelaffären som har öppnat i Söderhamn. Det är bra att ha flera alternativ.

Av Julia Eriksson - 24 oktober 2009 21:49

  


I detta ögonblick som jag skriver detta lyssnar jag på en konsert genom min telefon. Den underbara Bea har ringt mig för att jag ska få lyssna på den grymma konserten hon är på, Muse! Hon ringde för en halvtimme sedan och då fick jag lyssna på min favorit Super Massive Black Hole!! Lika bra live som den är på skivan!

Av Julia Eriksson - 16 oktober 2009 13:00

Idag var det min och Dennis månadsdag och för att fira det och för att Dennis äntligen var ledig från jobbet lånade vi volvon och åkte ner till Valbo. Det spöregnade hela vägen men allt gick bra, vi använde oss av GPS:en för att hitta rätt. Vi började på IKEA där jag skulle köpa några ramar till bilder som jag har målat och några grejer till min mamma. Efter IKEA gick vi in i själva köpcentrumet. Vi började på MQ och där hittade jag en jättefin tunika men jag prövade den inte därför att jag hade en känsla av att den skulle se väldigt bra ut ich då skulle jag vilja köpa den, problemet var att den kostade 800kr, DÄRFÖR provade jag den inte ens. Jag får kolla på mellandagsrean vid jul, vem vet den kanske är billigare då! Jag köpte inget direkt i valbo, pärlor, ramar, lite godis, dvdskivor. Dennis köpte två jättefina tshirts, en plattång, dvdskivor och en jättefin stickad blomma till mig. Jag kommer även att åka ner till valbo nästa helg för då ska mina föräldrar kolla på lite grejer till vårat kök och kanske en ny tv från Media Markt.

Av Julia Eriksson - 14 oktober 2009 21:06

  


När jag stod och väntade på bussen idag som skulle ta mig hem efter orkestern så tänkte jag på att jag inte såg några stjärnor på himlen. Jag tyckte att det var konstigt eftersom hela dagen hade varit solig så det borde egentligen vara stjärnklart. När jag sen kom hem till Ljusne så var jag tvungen att gå hem från LjusneTorg och då när jag tittade upp såg jag att det var stjärnklart! Det var så himla vackert, så vackert att jag var tvungen att stå stilla en stund och beundra. Jag har alltid gillar stjärnor och speciellt julkalendern från 1981, stjärnhuset som jag nötte ut när jag var mindre. Den julkalendern skulle jag verkligen vilja att den kom ut på DVD, en av de bästa julkalenderna någonsin!

Utöver det jobbade jag idag och mina elever var väldigt snälla. Medans dom väntade på att få spela målade alla minst en teckning till mig! På flera stod det att jag var den bästa tvärflöjtläraren! Då kände jag att jag har lyckas!



  

Av Julia Eriksson - 12 oktober 2009 12:35

När jag slutade gymnasiet kände jag en enorm lättnad över att jag inte skulle tillbaka till studier direkt efter sommarlovet. Jag hade bestämt mig för att ta ett sabbatsår eftersom mitt sista år på gymnasiet ansåg jag var nästan ett rent helvete. Jag tyckte att jag fick bara en massa kritit och att jag inte lyckades uppnå det jag ville uppnå med mina resultat. Jag tyckte även att jag inte fick rättvisa betyg i vissa ämnen men framför allt, jag blev förgiftad av min omgivning och jag började bli så negativ till allt att varje dag längtade efter att skolan skulle vara slut. Jag hade tappat livglädjen fullständigt. Sen kom sommaren och den kom i rättan tid, studentdagen och balen var fantastiska ögonblick som jag föralltid kommer att ha i minne och jag kände att jag äntligen var fri. När sommaren var slut så var det dags för mig att gå till arbetsförmedlingen och börja gå på olika aktiviteter och seminarium. Sakta men säkert började jag känna att en del av mig kände att det här mådde jag bra av, men snabbt efter det började jag känna att såhär ville jag inte ha det! Jag kände att jag hade ingen som helst livglädje, fram tills den dagen då min flöjtlärare ringde mig och frågade om jag ville vara hennes vikarie i en månad. Nu är jag inne på min tredje vecka och jag känner att jag börjar äntligen få tillbaka min livsglädje och det känns helt fantastiskt! Jag känner mig lättad i både kropp och själ och jag vill aldrig känna igen att jag inte har någon livsglädje kvar. Dessutom har jag hittat en frisörutbildning i bromma/falun som erbjuder csnstöd. Enda kvavet är att man kommer på en intervju + personlighetstest för att se om man har anlag för yrket, att man är beredd på att arbeta hårt och att man är 19år! Plus att det ingår gymträning så att man klarar av den fysiska delen av arbetet. Den här utbildningen är den enda som jag har hittat som är csnberättigad. Min tur börjar att vända, precis som min syster sa att den skulle göra.

Ovido - Quiz & Flashcards