Alla inlägg under november 2010

Av Julia Eriksson - 14 november 2010 16:59

Nyss kollade mamma och pappa och jag på reprisen av programmet " så mycket bättre" och denna gång var det Lill-Babs som skulle hyllas.

Jag blev riktigt chockad för det var en väldigt speciell låt som sjöngs och det var låten Snurra min jord. Den låten är med i en utav de bästa julkalendrar som någonsin gjorts och den julkalendern heter Stjärnhuset. I den julkalendern är det Johannes Brost som sjunger och jag fullkomligt älskar den låten.

När programmet var klart var jag tvungen att leta reda på den på Spotify och jag måste säga att Johannes gör den bättre, men det är nog bara för att jag är van vid just den versionen. 


Lill-Babs – Snurra Min Jord 


Ps. 

På tal om Stjärnhuset så skriver Wikipedia (som man visserligen inte kan lita på fullt ut) att Stjärnhuset kommer att släppas på dvd hösten 2011.

Jag hoppas verkligen att det är sant!

Av Julia Eriksson - 12 november 2010 10:17

I onsdags åkte mamma och jag till Stugsund för att hälsa på mammas jobbarkompis och vara med på PartyLite (ljusparty).


För er som inte vet så är ett ljusparty en träff med vänner, nära och kära hemma hos någon och till den träffen kommer en konsult som jobbar för företaget PartyLite. Den personen har med sig prover av olika slag som man får lukta och titta på och sen om det är något som verkar intressant fyller man i ett beställningsformulär och betalar på plats eller via internetbank och efter några dagar får man varorna.

Det som visades upp på detta ljusparty var doftljus i alla möjliga lukter, men mamma och jag föll för lukterna Svart Hallon och Jordgubb-Rabarber som vi köpte 2 ljusförpackningar. Vi köpte även en varsin bodylotion av lukten Jordgubb-Rabarber och jag lade till en duschcreme i samma doft. 

Tjejen som var konsult på ljuspartyt gav mig sitt visitkort och frågade om inte jag var intresserad av att bli konsult. Jag funderade på det och jag tror faktiskt att det jobbet vore något för mig. Jag gillar att hjälpa människor och det är just ett serviceyrke som jag ska hålla på med (tror jag) och det är nog därför frisör ligger på toppen av min lista av drömyrken.


Ett annat företag som erbjuder tjejer och även killar i alla åldrar att bli konsult är Oriflame, ett utav våra svenska kosmetikkedjor online och som jag har handlat hos tidigare och blivit väldigt nöjda med. Jag gick in på deras hemsida och läste om att vara konsult och det verkar vara riktigt roligt! Det bästa med att vara konsult för just Oriflame, efter att ha läst på hemsidan, är att du kan gå olika kurser. 

De kurserna som erbjuds är bland annat "Produktskolan"- en uppdelad kurs i makeup och hudvård som ger dig grundläggande kunskap inom makeup och hudvård. Du får dessutom lära dig vem som ska använda vilka produkter samt hur du säljer produkterna på bästa sätt. 


Så nu är frågan, om jag ska bli konsult, ska jag bli det för Oriflame eller för PartyLite?

Av Julia Eriksson - 11 november 2010 21:25

Söderhamns Kulturskola hette för bara ett tag sedan Söderhamns Musikskola och när jag var yngre och även nu så är den byggnaden en av mina favoritplatser i hela Sverige. Så fort jag kliver in genom Kulturskolans dörrar så känner jag mig trygg och lycklig. Det sprider sig ett leende på mina läppar så fort jag tänker på stället.

Det finns inte tillräckligt med text för att beskriva så många härliga ögonblick som jag har varit med om tillsammans med Kulturskolans lärare och elever, men jag tänker först och främst på Nyårskonserten, som enligt mig är den största händelsen på hela året.


Jag ska börja i Söderhamnsblåset/Musikkåren igen och det tänker jag starta med nästa onsdag, min huvudsakliga plan är att vara med på just Nyårskonserten.

Det är en tradition som är värd att följa. 

   

   

  


  

Jag drog med min jobbarkompis Martina (som har börjat spela tvärflöjt) till Kulturskolan på musikcafét som var denna kväll. Det hade gärna fått hållit på mycket längre för att det var så himla bra och musikcafét gav mig en otrolig inspiration, så när jag kom hem så dammade jag av flöjten och spelade i lite mer än en halvtimme!


På söndag så spelar AirWindband på FolketsHus i Ljusne, då är den melodikryss och det tror jag att jag ska gå på! 

Av Julia Eriksson - 10 november 2010 15:56

      

  

     

Ovido - Quiz & Flashcards