Alla inlägg under april 2010

Av Julia Eriksson - 30 april 2010 15:40

Sitter på jobbet och väntar på att vi som har suttit på medlyssning ska sluta, vilket är om 5 minuter. Jag gick lite tidigare från medlyssningen därför att risken är att du blir sittande tills 15.55 och vi ska vara klar med medlyssningen klockan 15.45 Jag fick flytta runt en del idag, det var många som skulle på möte eller på rast eller slutade 10 minuter efter jag satt mig där. Det har blivit sagt att vi får börja ta vårat första samtal om vi vill och jag är väldigt sugen men jag är också väldigt rädd, men jag och Sara har satt ribban att vi ska ha tagit vårat första samtal innan nästa fredag.


Idag åker pappa, mamma och jag ner till Stockholm och blir där över helgen.

Av Julia Eriksson - 25 april 2010 17:53

Jag har nu spenderat säkert en timme på att fixa till min bloggs utseende. Jag prövade med lite rosa och lite grönt, lite gult och lite turkost och till slut blev jag nöjd med turkost och vitt, påminner mig lite om Grekland. Jag har även lagt in så att man kan ändra språk, om man till exempel vill läsa bloggen på engelska eller tyska och jag har lagt in en gästbok och tagit bort lite onödiga grejer. Jag känner mig riktigt nöjd. Igår var pappa, Beis och jag på Hoffmaestro och Chraa i Bollnäs och det var riktigt roligt! Vi kom dit och Bea och jag beställde en varsin cider och helt plötsligt säger Bea " SIRI" och där var hon, Siri Jernkrok med kompani och jag blev så glad för jag hade inte träffat henne på väldigt länge. Det kanske inte var så länge sen egentligen men det kändes i alla fall som det. Vi satte oss vid deras bort och började prata. Vid 00.00 började Hoffmaestro spela och vi drog oss mot mitten men det blev för jobbigt för alla förutom Bea som stannade i mitten hela konserten, resultatet av det var att hennes skor blev helt förstörda. Hennes enormt snygga turkosa skor och efter vad jag har läst på hennes blogg är hon väldigt arg eller kanske mer ledsen och det har hon med all rätt att vara! Mina skor blev också lite tilltufsade med inte alls lila illa som hennes. I alla fall konserten var enormt bra och det kändes så roligt att umgås med två av mina härligaste vänner! Jag måste bjuda hem dom + Sanne snart för lite filmmys, men jag tror att det får bli något annat än tacos den gången, haha. Vi kom hem från Bollnäs vid halv 3 och vid kvart i somnade jag väldigt sött och vaknade 11.10 imorse.

Av Julia Eriksson - 24 april 2010 19:30

     

Vi grillade, första gången för mig i år och det var underbart gott!

Det kändes som sommar.


  

  

  

  

Av Julia Eriksson - 24 april 2010 11:48

Idag klockan 9.15 åkte mamma och jag in till stan. Vi hämtade upp Sara Moberg, som jag har lärt känna på TP och Beis för att gå på ett pass i ZUMBA. Om ni inte vet vad zumba är så är det bara att söka på youtube för där finns det hur mycket klipp som helst, sen går det även en reklam på tvshop. I allafall, det passet var bland det jobbigaste jag någonsin har varit med på men det var också det roligaste passet jag någonsin har varit med på! Det var lite latinosteg som vi kunde känna igen från latinoaerobicsen och sen var det lite andra steg.

Som sagt, otroligt roligt och det vore fantastiskt om de kunna lägga till det passet till hösten, det som fattades var tydligen en instruktör.  Från klockan 10-11 höll det på och det var en lång timme, men en massa skratt och ett ansikte som matchade mitt hår. Nu väntar en efterlängtad dusch och ikväll blir det Hoffmaestro och chraa i Bollnäs med pappa och Beis! 

Av Julia Eriksson - 24 april 2010 11:45

Idag har jag jobbat, eller gått utbildning på TP i en vecka och 2 dagar, 3 dagar om man räknar med helgdagar. Det är väldigt mycket information de försöker få in i oss och ärligt talat så börjar lite av det klarna och fastna, tex ESC-sidorna. Vi hade en liten frågesport på vad vi har lärt oss i fredags och Sara, Lina och jag svarade en hel del och vi svarade dessutom rätt! Nej det känns väldigt bra att jobba på TP, för jag har träffat så otroligt trevliga människor som just Sara, Lina, rose-marie, Martina mfl, sen tror jag även att jag kommer att passa inom yrket. På måndag kör vi igen och då har vi ca 150-180 frågor att svara på, hur kul låter inte det? Haha.. 

Av Julia Eriksson - 18 april 2010 18:48

Jag har planer på att åka till London nästa år, i mitten på April, så om ungefär exakt ett år. Ingenting är helt bestämt men jag är otroligt sugen.


http://www.blueberrysprak.nu/utlandsarbete/storbritannien/jobb.asp

Det är tack vare den här länken som fick mig att fundera på att åka och arbeta i London. Kortfattat så innehåller den här länken en hemsida till blueberryspråk.se där jag får reda på att jag kan arbeta i London i minst 6 månader. Det hela inleder med en språkkurs på 6 veckor eller mer i London, beroende på vilken nivå man ligger på i engelskan och sen efter de 6 veckorna eller också tidigare börjar man arbeta i minst 6 månader. Min idé är att åka i mitten av april och komma hem kanske i december,  runt jul och sen flytta hem till Sverige. Vem vet jag kanske åker hem och sen åker tillbaka till London, det beror ju helt på om jag trivs eller inte.

Men en sak är säker och det är att jag vill utomlands, jag har alltid velat åka till London och jag behöver pröva mina vingar från mina föräldrars trygghet. Planen är att jobba ihop och spara väldigt mycket av det jag tjänar på TP för att slippa ta studielån, eller kanske slippa ta så mycket studielån i alla fall. 


Efter London får vi se vad som händer. Jag har absolut inte gett upp frisörutbildningen på frisörcentrum. Plugga till frisör våren 2012/hösten 2012?

Av Julia Eriksson - 14 april 2010 19:33

Min första dag på Teleperformance.

Dagen började med att fixa passerkort och en "nyckel" till kaffeautomaterna. Ni som känner mig vet att jag dricker inte kaffe, men det finns choklad i dessa automater också som kommer att uppskattas av lilla mig. I korta drag bestod dagen av att från 9-15 med en paus från 12-13, sitta och lyssna på en massa information som jag dessvärre inte minns mycket utav. Det viktigaste skrev jag upp i ett kollegieblock, till exempel numret till sjukanmälan, tiderna då utbildningen pågår, gå med i facket UNIONEN m.m Jag har träffat flera trevliga människor och nu ska jag bara försöka lära känna dom bättre. Vi var 20 stycken idag och jag räknar inte med att lära känna alla men några i alla fall. Imorgon ska vi börja med medlyssning. En person som jobbar tar emot ett samtal och vi lyssnar samtidigt, så vi lär oss hur vi ska bemöta kunderna, vilka system vi ska använda m.m Jag får inte berätta speciellt mycket detaljer om vad som sades på de olika informationsmöten som var, det är tystnadsplikt som gäller. 

Kort och gott, jag har haft en otroligt intensiv dag och jag var så slut när jag kom hem att jag låg i soffan en bra stund och jag orkade inte gå på varken orkestern eller latinoaerobics. 

Imorgon börjar jag 8.o0 så det blir 7.05 bussen, vilket innebär att jag måste upp runt 05.45

Av Julia Eriksson - 12 april 2010 22:49

Körkort i ett år den 7 april 2010.


 Informationsmöte och anställningsintervju 9 april.


2 år med systemkameran den 29 april.

12 april tagit 6961 bilder med EOS400D.


London april 2011?


Fakta och funderingar som jag får skriva om imorgon eftersom mitt sug för att blogga just försvann och jag kommer att i stället kolla på ett avsnitt greys anatomy säsong 3 och sen sova. 

Ovido - Quiz & Flashcards