Alla inlägg under december 2010

Av Julia Eriksson - 17 december 2010 23:30


 

Av Julia Eriksson - 16 december 2010 10:30

  

Idag firar Dennis och jag 4 år tillsammans och det känns rätt otroligt.


Min längsta relation före Dennis var på 6 månader och det tyckte jag personligen var rätt länge, i alla fall tyckte jag det för en 15 åring som inte hade upplevt så mycket.

Jag visste vem Dennis var innan vi blev tillsammans. Vi spelade båda i Söderhamnsblåset, han spelade trummor och jag spelade tvärflöjt och nog hade jag tittat bak ett par gånger och sett en snygg kille stå där vid virveltrumman, men jag visste inte vad han hette. Efter många om och men så började vi prata med varandra och om jag inte minns helt galet så var det när hela orkestern åkte till Finland för att spela. Den resan var helt fantastiskt rolig och Sanne, Bea och jag började prata med de andra orkestermedlemmarna och inte bara med varandra. 


Det var efter en fest hos en gammal klasskompis Kim som även Dennis var inbjuden på som jag visste att jag var väldigt intresserad av honom. Jag förstod det inte på festen men Dennis stötte på mig en del men jag vet inte, jag var väl för nervös för att förstå det, plus att det var på den festen som jag drack för första gången så jag var väl lite glad i hågen och nervös på samma gång. 

Den 16 December satte vi som datum. Jag kommer ärligt talat inte ihåg varför just det datumet och det får jag väl äta upp senare, men det kan vara så att det var det datumet som vi kysstes förra gången.

Någon som borde komma ihåg det ögonblicket är Sanne. Jag satt med henne, Ellica och Dennis i korridoren och väntade på att min mattelektion skulle börja. Dennis följde mig till klassrummet och Sanne har berättat att Dennis arm gick upp och ned tvekandes om han skulle hålla om min midja eller inte. Innan jag gick in så tittade Dennis och jag på varandra och jag kände hur fjärilarna flög i magen och sen kysstes vi och stod där en stund innan jag skulle in.


PS. Låt mig säga såhär, jag var knallröd i ansiktet när jag kom in i mattesalen och det kändes så fruktansvärt bra!

Ovido - Quiz & Flashcards