Alla inlägg under juli 2010

Av Julia Eriksson - 31 juli 2010 21:15

  




  


  



  


Idag var jag och älskling och åt på Albertina.

Vi hade haft den idén att någon gång skulle vi gå ut och äta på en resturang och jag tänkte att denna dag vore perfekt, plus att det var jag som skulle bjuda honom på denna härliga middag!

Vi satt ute för det verkade vara mysigast, men det blev lite kallt på kvällen så¨jag tog en filt och virade in mig i den vilket gjorde att det blev ännu mysigare. Maten vi åt var gudomligt god, helt otroligt. Vi åt Oxfilé med pepparsås och klyftpotatis och till efterrätt ostkaka och vaniljglass med hjortronsylt!

Det var en väldigt mysig kväll som jag hoppas att vi kommer att göra om.

Av Julia Eriksson - 26 juli 2010 19:52

Jag har världens bästa pojkvän!

För han skickar mig en ljudklipp väldigt spontant med en bit av låten your song från Moulin Rouge och i MMSet med ljudfilen skriver han, Jag älskar dig. Då kan ni lova att det sprids ett leende över hela mitt ansikte och jag blir till och med lite röd om kinderna.

Usch vad jag älskar den pojken!

Av Julia Eriksson - 22 juli 2010 21:30

 


 


     


  


  


  



  


  


  


Sigtuna och Haninge mellan den 19-22 juli.

Av Julia Eriksson - 13 juli 2010 06:44

Igår fick jag besked att jag kom in på min distanskurs i grekiska!

De vill ha svar senast den 30 juli och vi får se hur jag ska göra med tanke på jobbet bland annat, men även om jag inte går kursen nu så kommer jag att gå den någon gång i mitt liv, för grekiska vill jag lära mig!


Igår jobbade jag kväll och det var riktigt intensivt med tanke på att det var så otroligt varmt och husets AC fungerar inte, vi kämpade på så gott vi kunde.

Idag jobbar jag 10-18.45 och då kanske ni undrar varför jag är uppe så himla tidigt, men jag gick och la mig 22.00 igår och har då sovit i 8 timmar och dessutom blev jag väckt av någon snubbe som hade ringt fel... Sånt är verkligen inte roligt och förresten vem ringer till någon klockan 6.00 på morgonen!? I alla fall, jag ligger nu i sängen med min bärbara dator i knät och kollar på Gilmore Girls och myser lite och behöver inte kliva upp förrän 8.00. 

Av Julia Eriksson - 11 juli 2010 20:17

  

  


Klockan två idag åkte pappa, Dennis och jag till Skytten inne i Söderhamn och hämtade min nya bil, min Ellinor som jag så fint döpt henne till. Det enda som ska göras lite senare är att en kille som heter Daniel ska kolla lite på henne och se om det är något som behöver göras, för hon drar lite år vänster och det är lite hackigt när man kör, sen ska framrutan bytas men allt är dugligt än så länge!


Efter att vi hade köpt bilen åkte Dennis och jag runt en del och teståkte. Det kändes bra och tillslut hamnade vi ute i Ina och träffade Niklas och Vivi-Anne, där fick vi pannkakor. Sen skjutsade vi Niklas till danslokalen och Dennis och jag körde vidare tills vi kom hem till Tallvägen och då kollade vi på ett avsnitt NCIS. När jag kom hem till Ljusne igen åkte pappa och jag ner till macken och fyllde på lite luft i däcken, tillslut hamnade jag här. 


Det känns så underbart skönt att jag ska åka bil in till jobbet imorgon! Börjar klockan 10.00 och slutar 19.15, ett jobbigt arbetspass med andra ord med det är bara att bita ihop och kämpa på. Som tur är finns det väldigt många bra medarbetare som gör att det blir roligare att jobba. 

Av Julia Eriksson - 11 juli 2010 10:01

Igår var Dennis, Bea, Sanne, Sara och jag på Twilight Eclipse. Den var riktigt bra och speciellt stridsscenen var riktigt häftig! Jag tyckte även om scenen då de tränade för att slåss mot armén.

Innan  bion fick jag en present av Beis. En jättefin berlock från Venedig som bestod av smält glas, (jag ska lägga upp en bild sen.) 

Jag kan  även lägga till att jag fick jättefina presenter av min älskling från Turkiet, som var 4 stycken armband, 2 parfymer och två fotlänkar, Snacka om att man känner sig speciellt när man får sådana fina presenter av sina vänner och pojkvän!


Idag ska vi äntligen hämta min bil, som jag btw döpt till Ellinor, för det är hon som har namnsdag idag och jag tyckte det var lagom gulligt! Det är exakt 3 timmar och 59 minuter kvar tills vi ska hämta henne!!

Av Julia Eriksson - 9 juli 2010 21:00

  

Denna kväll ville jag baka något men jag ville inte baka kakor, då fick det bli scones som blev jättegoda, speciellt med creme cheese!

Av Julia Eriksson - 9 juli 2010 19:46






Det här mina vänner, är äkta sommarglädje!



Ovido - Quiz & Flashcards