Alla inlägg under januari 2010

Av Julia Eriksson - 25 januari 2010 22:30

Jag har nu suttit i några timmar och planerat min framtid, till viss del. Det kan såklart bli ändringar under vägen det får jag acceptera men här är den preliminära framtidsplanen.


Våren 2010.

Praktik på Waynés coffee som jag hoppas på leder till jobb, över sommaren och kanske fortsättning. Spara pengar till utlandsresa, frisörutbildning, studielån och annat, både nöje och långdistans.

Hösten 2010.

Plugga nygrekiska 1 på stockholms universitet, om jag har råd, boende m.m och om jag överhuvudtaget kommer in. Samtidigt hitta ett deltidsjobb så jag kan minska på studielånet, gärna på ett wayne´s coffee då jag kommer att få erfarenhet av att jobba där våren 2010.

Plan B är att fortsätta på Waynés coffee, (flytta hemifrån?)

Våren 2011.

Plugga nygrekiska 2 om nygrekiska 1 var intressant, beroende såklart på faktorerna när det gäller nygrekiska 1, eller jobba på heltid och försöka minska på studielånet, spara inför framtiden.

Sommaren 2011.

Åka utomlands, antingen till Grekland i en månad eller hela Europa.

Hösten 2011.

Plugga till frisör på frisörcentrum i Bromma.


Av Julia Eriksson - 25 januari 2010 19:17


  


  

Av Julia Eriksson - 25 januari 2010 18:43

     

Idag fick jag mitt intyg från Miroi att jag gått en kurs i företagsekonomi!

Av Julia Eriksson - 25 januari 2010 18:20

  

  

Förra veckan bjöd jag på tradera.com på en Lasse Åberg tavla och idag fick jag hem den i brevlådan. Killen jag köpte den av var väldigt snabb på att skicka den och det är jag tacksam för! Jag rekommenderar honom stark.


7 dagar tills min praktik startar.

Av Julia Eriksson - 24 januari 2010 23:10

8 dagar kvar tills min praktik startar.

Av Julia Eriksson - 24 januari 2010 19:22


Idag var jag med Sanne och Bea. Vi satt på Waynés Coffee i ungefär tre timmar och pratade om exakt allt! Det var en grym söndag och jag är väldigt glad att jag har dessa två som vänner.

 Jag har känt Sanne och Bea sedan jag var 13 år (tror jag) och jag hoppas att vi är vänner resten av livet.

Av Julia Eriksson - 24 januari 2010 19:00

Många människor börjar sitt nya år med att avlägga nyårslöften och även jag. Mitt nyårslöfte var att börja träna, som så många andra men inte träning som t.ex springa varje dag eller börja gå på active. Mitt nyårslöfte var att börja med situps morgon och kväll och det började jag med den 6 januari. Jag började med 20 situps morgon och kväll och sedan ökade jag till 25 situps. Imorgon har jag gjort detta i 20 dagar och nu ska jag höja till 30 situps morgon och kväll och det tänker jag hålla nu ett tag fram över. Jag ska även försöka ta mig till hällåsen, åtminstonde 2 gånger i månaden vilket blir förmodligen på helgen eftersom min praktik startar 1 februari, sen går även mitt kort ut i början av mars. Tyvärr kostar det 600kr ungefär att köpa ett nytt..


Jag funderar även på att köpa två träningsdvd:er, "aerolates" som är en blandning av pilates och aerobics och" boxaerobics" som är en blandning av boxning och aerobics. Aerolates för att bygga upp musklerna och boxaerobics för mer kondition.

Av Julia Eriksson - 23 januari 2010 20:02

     


De här Jeansen och den här jeansjackan har jag beställt från Ellos. Mycket snygga och jag hoppas att båda plaggen passar.

Leveranstid 7-9 dagar


Överhuvudtagen så har Ellos väldigt snygg vår&sommarmode denna säsong, synd bara att jag inte har en fet plånbok!

Även laredoute har grymt snygg vår och sommar mode!

T.ex

     

Ovido - Quiz & Flashcards