Alla inlägg under september 2010

Av Julia Eriksson - 29 september 2010 21:20

Idag är det exakt ett år sedan som jag började mitt första jobb efter att jag hade slutat gymnasiet, vilket var som vikarie i tvärflöjt. 

Jag tänker ibland på den tiden och det är ett leende som sprider sig på mina läppar för även om jag var så nervös att jag ville bara gå och gömma mig så gick det väldigt bra och jag tror i alla fall att barnet tyckte om mig! Jag fick några underbart fina teckningar när det började lida sig mot jul som jag fortfarande har i en låda, men som jag inte vet vad jag ska göra med, kanske ska de in i min scrapbook?

Just nu borde jag läsa lite grekisk historia, men det är på engelska och så fort jag börjar läsa så blir jag trött, det blir en ond cirkel. 

Imorgon ska jag i väg till jobbet men det blir ett kort pass från klockan 14.00 till 17.30

Av Julia Eriksson - 29 september 2010 18:41

 I fredags kom min älskade syster äntligen hem till Ljusne tillsammans med Roland, lilla Axel och minstingen Sixten. Det var så skönt att få träffa henne för jag saknar henne väldigt ofta, men det är svårt att ses med tanke på att hon bor i Storön och det tar ungefär 9 timmar att åka upp dit med bil. De stannade ända fram till måndag morgon så vi hade in princip hela helgen att på oss att umgås.


På fredagen så var mamma tvungen att åka ner till Arlanda och hämta de 4 och medans hon gjorde det så åkte Dennis och jag in till stan klockan 7.15 på morgon för att få plats på drop in hos Hårtrimmarna. När vi kom ut därifrån så var mina toppar klippta, luggen trimmad och Dennis hade fått bort sina fjongar. 


På lördagen så åkte jag in till stan en snabbis på eftermiddagen för Dennis mamma skulle firas att hon fyllde 40 år på söndagen. Det bjöds på smörgåstårta, chokladtårta och ramlösa, mycket gott var det! Annelie fick en photopearlstavla av mig i födelsedagspresent och hon blev jätteglad, det såg jag på henne! Efter all mat åkte jag hem och var med min familj och hade en skön hemmakväll medans familjen Arleryd mfl hade det roligt långt in på småtimmarna!


På söndagen så tog vi det lugnt och på kvällen hälsade Dennis på så att han skulle få träffa Jonna, Roland och barnen. Tyvärr så sov han inte över men det kan jag förstå med tanke på att min väckarklockan stod på 05.45 dagen efter. Idag var även den dag då Annelies riktiga födelsedag var, GRATTIS!


Här kommer lite bilder från helgen!

Ps. Fler finns på min bilddagbok JuliaEriksson.bilddagboken.se


  

  


  

  


  

  

Av Julia Eriksson - 24 september 2010 22:02

Jag har ett nytt favoritsoundtrack och det är från filmen Narnia - Prins Caspian.


Detta är två av mina absoluta favoriter i den listan :

Harry Gregson-Williams – The Kings And Queens Of Old

regina spektor – The Call


PS. Min syster, Roland, Sixten och Axel är här och hälsar på! Jag har inte träffat dom sen i påsk och det är så underbart att de är här. Jag har saknat dom otroligt mycket!

Av Julia Eriksson - 23 september 2010 10:31



Hänvisar till länken nedan för den senaste trailern på Harry Potter och Dödsrelikerna!

Jag blir så otroligt sugen på att se filmen!

http://www.imdb.com/video/imdb/vi2799962393/


Länken överst är för Narnia - Caspian och skeppet gryningen!

Av Julia Eriksson - 23 september 2010 09:53

1. Ta sig upp ur sängen

2. Äta frukost

3. Börja städa toan sedan övergå till att dammsuga mitt rum

4. Städa klart badrummet ( dammsuga, torka, putsa spegeln, byta handdukar ) 

5. Duscha

6. Plugga grekiska ( glosor, lektion 4&5 och alfabetet)

7. Åka och jobba 2h 15 min ( 16.30-18.45) 


 

Av Julia Eriksson - 15 september 2010 19:04

And the vision that was planted in my brain still remains

- Sound Of Silence -

  Simon&Garfunkel


Just nu sitter jag i min säng och till vänster ligger min älskade katt (som jag egentligen är allergisk mot), till höger ligger den senast utgivna ELLEtidningen som damp ned i brevlådan idag och i bakgrunden hör jag röster och musik från filmen Stolthet och Fördom från 2005 med Kiera Knightley och Carey Mulligan, som är en av mina favoritfilmer.


Det har inte hänt speciellt mycket sen senast jag skrev så det är därför det inte har varit så mycket aktivitet. Mina dagar består till mesta dels av att jobba och när jag kommer hem så måste jag försöka sätta mig ned och koncentrera mig på grekiskan och inte logga in på Facebook eller titta om det har kommit in några nya kläder på Ellos. 

När det gäller grekiskan så kan jag äntligen meddela att de har skickat min bok, de gjorde dom i lördags så jag borde få den på fredag (om jag har riktigt tur), så nu kan jag äntligen släppa min irritation och frustration över det. Pluggandet av grekiskan går framåt men det är svårt och det går väldigt fort! Varje fredag lägger det ut nya lektioner och för en som snart får boken blir det otroligt mycket att ta igen, men jag ska försöka att inte ta vatten över huvudet och stressa upp mig som jag gjorde under mina 12 år i grundskolan, när jag tyckte att det blev för mycket på en och samma gång.  


Nu ska jag ta mig någonting att äta, läsa igenom ELLEtidningen igen och hålla på lite med de nygrekiska substantiven, avundsjuk?


PS. Nyss beställde jag en ny vinterjacka från Ellos, för de otroliga 1249.50kr (org 2499kr). Det är den dyraste vinterjackan jag någonsin har köpt, men tack gode gud för 50% rabatt.

Nu hoppas vi på att den är lika snygg i verkligheten och att jag har tagit rätt storlek, sen måste jag säga att en del kommer att bli väldigt förvånade över att jag har köpt en grå jacka, för jag är verkligen för starka färger och jag tycker att grått och svart är tråkiga färger men det fanns bara grå eller svart, så då var det bara att svälja stoltheten och hosta upp pengarna!


  

Av Julia Eriksson - 13 september 2010 22:03

Mitt Schema V.37

Måndag: Ledig

Tisdag: 9.00-12.30

Onsdag: 8.00-12.00

Torsdag: 8.45-14.45

Fredag: 10.00-13.30



Denna måndag då jag var ledig spenderades i Birsta City med älskling. Det var första gången vi var där och det var riktigt trevligt och mysigt!

Jag kom hem med detta, så får vi hoppas på att jag inte glömmer att nämna något:

- Skinnhandskar

- Kavaj

- Linne

- T-shirt

- Tunika ( Superrea!) 

-Plattång ( Superrea!)

- Tröja, (med puffärm)


PS. I fredags köpte jag en finare väst, en svart, så det har blivit lite shopping de senaste dagarna!

Det som fattas nu är höstkängor, ett par till jeans, gärna ett par chinos, så man har några andra sorts byxor än jeans och en ny vinterjacka då min älskade röda har blivit för liten. 

Av Julia Eriksson - 10 september 2010 21:40

0. Misen

1. Ena

2. Dio

3. Tria

4. Tessera

5. Pente

6. Hexi

7. Hepta

8. Octo

9. Ennea

10. Deca


Detta är min tolkning av hur de grekiska siffrorna 0-10 uttalas.

Jag håller på att nöta in dom så jag kan imponera på släktingarna så småningom, haha. 

Ovido - Quiz & Flashcards