Alla inlägg under november 2009

Av Julia Eriksson - 30 november 2009 12:45

I tordags fyllde Beis 18 år och det ville vi fira genom att på fredag gå ut på krogen. Det var min, Saras och Beas krogdebut, krogen som valdes var Mousquet. Innan krogen var det tårta hos Bea och vi som var där var: Jag, Sanne, Bea, Dennis, Sara, Andreas, Jossan, Hanna och Fia. Det var jätteroligt plus att det var en grym hallontårta som Bea hade köpt. Efter tårtätningen tog Bea fram sällskapsspelet Drakborgen och herregud vad det var kul!  Vi spelade i par och Andreas och Hanna var de första paret som dog, sen var det Bea och Jossans tur, jag och Dennis förlorade också för vi hade en otrolig otur men egentligen dog vi inte och då var det bara Fia, Sanne och Sara ikvar. Efter den matchen var det dags för krogen. Vi kom in och det var inte så mycket folk än men det ökade stegvis. Jag drack en baccardi breezer och en drink sen kände jag att jag inte ville slösa mer på pengar. Mot slutet träffade vi på Arvid, orkesterarvid och stod och pratade med honom och en stund efter det kände vi att det var dags att åka hem. Micke Gunnarsson erbjöds sig att skjutsa hem oss och vid en halv 3 var jag och Dennis hemma hos honom på tallvägen.


På lördag åkte jag, mamma och Dennis in till E center för att kolla på Lucialottningen. Lotten vanns av Karin (våran lucias kusin ) vilket var lite komiskt. Siri ska vara med i år vilket jag tycker hon gör rätt i! Hon kommer att få det så roligt!!


På söndagen fyllde min älskade systerson 1 år. GRATTIS igen sötnos!


En kort sammanfattning av helgen.

Av Julia Eriksson - 29 november 2009 08:00

  


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!


Av Julia Eriksson - 23 november 2009 19:07

Jag har insett att jag är inte den mest flitiga bloggaren utan jag skriver lite när jag känner för det. Nu skriver jag därför att jag behöver ta en paus från lite julklappspyssel och jag vill berätta lite om helgen som var.

På bilddagboken hittar ni lite bilder på vad jag gjorde vilket var det här:


Fredag: Harry Potter kväll, nummer 5 och 6 hemma hos mig tillsammans med Sanne, Bea och Dennis. Hade huset för mig själv för mina föräldrar var i Stockholm så då bjöd jag hem lite sällskap. Medans vi kollade på film åt vi varma mackor och drack läsk. Sanne den galninge höll då på med vad hon kallar nyttighetsmånad, som betyder att hon inte ska äta någonting onytting på hela månaden, galenpanna säger jag! PLUS att jag läste nyss på hennes blogg att hon bröt det igår, varför inte bryta det tidigare? så hade hon fått äta en massa gott som var hemma hos mig!


Lördag: Var det tjejkväll hos Sanne med också en massa nyttigheter som Sanne heller inte åt! Men då blev det mer åt oss andra, haha. Vi åt tacos som jag tror är Sannes absoluta favorit, jag klagar inte! Jag älskar tacos! Sen kollade vi även på två filmer, the proposal och paranoid park. Paranoid park rekommenderar jag inte.

Innan jag åkte till Sanne var jag och Dennis på julmässa på folkan i Ljusne och där hittade jag lite julklappar! Nu har jag mina syskonbarn, Sanne, Bea och Siri i kvar att köpa till! Skulle behövas tas en tripp till valbo tror jag.


Söndag: Slapp förmiddag hos Dennis, sen hem för att städa innan mina föräldrar kom hem, sen var det julklappsfix för resten av dagen!



Just nu lyssnar jag på Kim Wilde - Kids in America, en väldigt bra låt!

Sen rekommenderar jag Meja- At the rainbows end!!

Av Julia Eriksson - 18 november 2009 21:25

För flera månader sen började jag och Dennis kolla på en serie som hette Harpers Island, men efter 4 avsnitt blev det ett uppehåll. I alla fall, i förrgår tog vi upp den serien och vi kollade avsnitt 5-7 sen skulle jag åka hem. När jag väl kom hem var jag tvungen att kolla på avsnitt 8 för det var så spännande och även avsnitt 9, 10 och 11. När väl avsnitt 11 var klart slutade det så fruktansvärt spännande så jag var tvungen att kolla avsnitt 12 och 13 också som var de sista två. Den serien slutade verkligen inte som jag trodde. Avsnitt 12 slutade med en sådan smäll av förvirring och ett stort VA!? så det var helt omöjligt att inte kolla vidare. Det var inte så smart av mig att kolla på den serien själv, jag drömde fruktansvärda mardrömmar och sov kanske 4 timmar i natt för jag var så uppjagad och det följde mig genom hela dagen idag. Nu känns det lite bättre, men jag är väldigt förvåvad över hur jag kunde bli så påverkad av den serien, det beror nog på vad som hände i avsnitt 12 och 13 och jag kan inte berätta det eftersom min pojkvän inte har sett de sista avsnitten! Jag hoppas att jag kan sova bätte i natt.


För att prata, eller rättare sagt skriva om någonting roligare kan jag skriva en hyllning till de tre bästa tjejerna jag känner! Sanne, Bea och Siri. Det var orkester idag och eftersom inte vi ses varje dag som vi gjorde på gymnasiet, nästan varje dag i alla fall och då pratade vi en hel de, jag och siri speciellt eftersom vi båda var estetare. För att komma fram till saken så var det paus på orkestern och vi 4 satte oss vid ett bort och då började pratatet! Munnarna på oss gick oavbrutet och vi skrattade så att vi fick ont! En grej som var så roligt var att jag försökte berätta om Harpers Island för Bea , kort om handlingen och efter jag hade gjort det försökte jag förklara för Siri vem Jimmy i serien var, det ultimata snyggingen måste jag bara säga och när hon kom på vem det var skrek vi över hela cafeterian " HAN ÄR SÅ JÄVLA SNYGG" samtidigt gestikulerade vi med vilda rörelser! Det kanske inte låter så roligt när man läser det, utan man måste ha varit där men det var så typiskt för mig och siri att skrika så speciellt om det gäller en snygg kille i en serie eller vad som helst och i det ögonblicket började vi alla gapskratta!! Det slutet behövde jag för att min dag skulle bli så mycket bätte.


Imorgon är det ÄNTLIGEN bio!! Twilight New moon med Dennis och Sanne och Bea ska också gå! På fredag blir det film hos mig med de tre jag just nämnde och på lördagen blir det julmarknad på folkan och sen till Sanne för tacos och tjejkväll!!! Den här helgen kommer att bli grymm!

Av Julia Eriksson - 15 november 2009 22:04

Det här är min farmor, Anna-Greta Jakobsson ( Eriksson ), hon kallades för pyret. Hon dog utav cancer när hon var väldigt ung och i och med det hann jag inte träffa henne. Jag tänker på henne ibland och jag undrar om hon skulle ha gillat mig eller om hon skulle tycka att jag var för pratsam eller att jag har för uringande kläder, ja en massa sådana tankar flyter genom mitt huvud och speciellt tänker jag på om hon ser mig och mina syskon, speciellt om hon ser hur pappa, farbror Hans och farfar har det. Jag funderar också på om jag har några drag från henne, om det finns någon likhet?

    Istället för att ha min riktiga farmor fick jag Gun, min farfars andra fru som jag tycker jättemycket om och jag är glad att han träffade henne, så slapp han vara ensam. Jag är glad att även efter en stor sorg, att man kan hitta kärleken igen och hitta den lycka man kände innan, jag tycker att det är beundransvärt.

Av Julia Eriksson - 14 november 2009 10:45

Jag hade just skrivit ett väldigt långt inlägg om vad som hände igår och helt plötsligt försvann allt, så nu tänker jag skriva den korta versionen!

Klockan 7 skjutsade jag pappa till jobbet, klockan 11 var jag på massage som var fruktansvärt skönt och gjorde även fruktansvärt ont på Caspers! Mamma och jag åt kycklingsallad med rhode islandsås till lunch, sedan städade vi, vid 3 hämtade jag pappa, vid kanske 4 åt vi födelsedagsmiddag, det blev entrecote med guacamole och sallad och till efterrätt crema di mascarpone glass från carte dore. I present fick pappa kalsonger av mamma och av mig och Dennis fick han Whiskeyglas. Efter det åkte pappa och tittade på bandy och dom vann! Medans mamma och jag tittade på Idol då Eddie åkte ut. När pappa kom hem kollade vi på film och äntligen såg dom Twilight! Sedan blev det att sova.

Av Julia Eriksson - 9 november 2009 21:25

Jag blev nyss stämplad med en "korkad", eller om man ska vara lite snällare " en otur när jag tänker" stämpel. En av mina uppgifter när det gäller företagsekonomin var att göra en likviditetsbudget. Jag tänker inte förklara vad det är men man behöver i alla fall programmet exel, som jag inte har använt sedan första året på gymnasiet och inte ens då förstod jag hur man använde det. I alla fall, jag skulle skriva en massa utgifter och inkomster och när jag hade gjort det skulle jag räkna ut summan. Jag satte igång att räkna ut summan på min mobil när min pappa kommer in och frågar vad jag håller på med. När jag då förklarar att jag räknar ut hur mycket summan blir med min mobil kollar han på mig och säger: Julia, exel är ett kalkyleringsprogram ( vilket betyder att programmet kan räkna ut summan åt mig, det är hela poängen). Då kände jag mig lite dum eller rättare sagt mycket dum men när han väl visade hur jag skulle göra så kom jag ihåg att jag har faktiskt lärt mig det! Så nu har jag gjort klart upppgift 5:7 sida 99. Uppgift 6:10 och uppgift 7.15 är kvar men det blir att ta tag i morgon!

Ovido - Quiz & Flashcards