Alla inlägg under maj 2011

Av Julia Eriksson - 27 maj 2011 18:58

1. Det är ett rent träningspass att öppna upp en vinflaska som inte har en kork som man pangar upp eller som har en vanlig skruvkork. 

2. Man kan aldrig bli trött på att äta tacos.

3. Jag saknar Siri, Sanne och Beis. 

Av Julia Eriksson - 26 maj 2011 19:42

Det är snart helg igen och jag ska vara ensam hemma.

Det blir en helg av tacos, hemmagjord glass, mousserande vin, ansiktsmask, fotbad, epilering av benen och Sagan om ringen. 

Av Julia Eriksson - 15 maj 2011 14:33

Söndag.

Vi har kommit långt med renoveringen av sovrummet i Knippis. Takpanelen är in princip uppsatt, tapeten är bortriven, den bubbliga väggen till höger om dörren är borttagen och hålen har spacklats. Meningen var att vi skulle sätta upp takpanelen på lördagen och börja slipningen av golvet efter det, men det tog längre tid än väntat att få upp panelen. Nästa gång vi kommer hit ska den borttagna bubbliga väggen isoleras och det ska sättas upp gipsskivor, sen blir det nog slipning av golvet och ev uppsättning av taklister. Vi måste slipa golvet innan vi kan måla och tapetsera, annars blir det så dammigt. 

När det gäller borttagning av den högra väggen om dörren så var det ett rent helvete stundtals, men vi lyckades och under skivan hittade vi 5 lager av tapeter i olika mönster och färger som var väldigt häftiga.


Bilder på denna renovering kommer att finnas på http://dayviews.com/juliaeriksson/ 

Av Julia Eriksson - 11 maj 2011 21:29

För exakt ett år sedan skrev jag ned några förutsägelser på ett papper som jag häftade igen och som jag sedan inte fick öppna förrän ett år senare, den 11 Maj 2011.

Idag är det den 11 maj 2011 och dessa var mina förutsägelser som jag skrev 11 maj 2010:


  • Jag kommer att hålla bra kontakt med Sanne, Bea och Siri.
  • Dennis och jag har åkt utomlands tillsammans.
  • Jag har köpt en egen bil.
  • Min ekonomi har blivit bättre och jag shoppar mindre.
  • Jag har sökt till Frisörskolan i Bromma. (Frisörcentrum).


Jag ska nu ta och skriva 5 nya förutsägelser som jag inte får öppna förrän 11 Maj 2012.

Av Julia Eriksson - 11 maj 2011 20:20

5 favoritplagg i garderoben: 

  • Mina Chinos från Ellos i färgen beige.
  • Min mjuka viskoscardigan från HM.
  • Min brodyrkjol från Indiska.
  • Min röd/vit randiga topp från Sisters.
  • Mina mjukisbyxor från HM.

3 favoritaccessoarer:

  • Mitt ljusblåa armband från Pilgrim, från Sanne
  • Mina blomörhängen från Dennis
  • Min silvriga ring från DollarStore

Favoritdesigner just nu: Cath Kidston

Favoritmönster: Blommigt

Favoritfärger: Gul och aprikos

Av Julia Eriksson - 8 maj 2011 22:06

Ny vecka imorgon och nya utmaningar väntar på jobbet, men dessvärre missade jag att kolla med någon på jobbet när jag börjar i morgon så har jag fått någon sovmorgon missar jag den. Det blir med andra org att dyka upp klockan 8.00 imorgon och kommer jag för tidigt kan jag alltid jobba in lite och få lite mer pengar eller eventuellt få sluta lite tidigare. 


Jag har spenderar min helg som ni alla vet med att koppla av i våran sommarstuga i Dalarna. Jag har startat ett projekt i ett utav rummen och idag började vi med renoveringen. Taket har rivits till mestadels och listerna har tagits bort. Nästa helg ska vi åka dit igen och då blir det att spika upp takpanelen som ska ersätta det målade, slitna orginaltaket och eventuellt ska vi börja med slipningen av golvet.

Jag kommer att få sova ute i vardagsrummet nästa helg och det innebär att jag måste lära mig att sova med en sån där ögonmask. Det finns inte några rullgardiner att dra ner i vardagsrummet och solen kommer då att titta in runt klockan 04.00 och vill jag inte bli väckt innan tuppen måste jag sova med en ögonmask.

Av Julia Eriksson - 7 maj 2011 20:26

Som jag har väntat och som jag har längtat, men min längtan är över för enligt Sveriges Television kommer den 26 oktober 2011 Julkalendern Stjärnhuset ut på DVD!

Av Julia Eriksson - 6 maj 2011 22:58

 

Mina föräldrar och jag har just sett denna underbara Disneyfilm!

Den är hysteriskt rolig stundtals och det är hästen i filmen som är bäst, ingen protest!

Ovido - Quiz & Flashcards